صاحبان«معادن شن و ماسه» رایزنی می کنند/این اماکن محل تجمع معتادان شده

گروه اجتماعی- معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه 18 تهران برخلاف پیگیری های کمیسیون سلامت شورا و به دلیل حمایت های پشت پرده اظهار کرد: این معادن جدای از تشدید پدیده ریزگرد در شهر تهران مواردی همانند مشکلات فرهنگی و تجمع معتادان و نیز فقدان  امنیت و ایمنی این اماکن را در پی دارد که به کرات از سوی شهروندان به اعضای شورا گزارش شده است.

وی با اشاره با این که اتفاقات ناخوشایند در معادن شن و ماسه در کنار مکان زندگی شهروندان منطقه 18 در حال بروز است، گفت: این موضوع سلامت مردم را به خطر انداخته و از نظر ایمنی مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

آباد با اشاره به این که تصمیم گیری در مورد توقف فعالیت این معادن در دست یک نهاد خاص نیست، تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی تواند در مورد معادن شن و ماسه منطقه 18 تصمیم گیری کند.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که توقف فعالیت این معادن و رسیدگی به اعتراض مردم منطقه 18 در گیرودار مسائل قضائی و حقوقی مانده است، خاطرنشان کرد: این معادن بعضا متوقف می شوند و بعد از مدتی دوباره آغاز به کار می کنند.

وی افزود: دلیل این امر این است که صاحبان این معادن که طبعا منافع اقتصادیشان را در خطر می بینند با روابط خود توجیهی برای رفع احکام قضائی ارایه می دهند.

آباد در پایان عنوان کرد: هر چند نمی توان احکام قضائی را تغییر داد اما هیچگاه بررسی نکرده ایم افرادی که دست به دوباره راه اندازی فعالیت معادن شن و ماسه می زنند با چه ادله ای این اقدام را انجام می دهند و چه مراجعی را برای رایزنی های خود می بینند اما بدون شک این بررسی ها باید انجام شود.


لیلی موسوی