این متهم را شناسایی کنید+ عکس

خرداد ماه سال ۱۳۹۵ تعدادی از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به کلانتری ۱۷۵ باقرشهر و طرح شکایت های مشابه عنوان داشتند که خانم جوانی افاغنه با طرح وعده دروغین تشکیل پرونده در دفتر سازمان ملل برای مهاجرین افغان جهت انتقال قانونی آنها به سایر کشورها اقدام به کلاهبرداری و اخذ مبالغ میلیونی از آنها کرده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با مراجعه مالباختگان به پایگاه نهم پلیس آگاهی، آنها در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که خانم جوانی افاغنه بنام "آرزو . م" به آنها مدعی شده که قادر است با تشکیل پرونده ای در دفتر سازمان ملل نسبت به انتقال قانونی آنها به سایر کشورها بویژه کشورهای اروپایی اقدام نماید و با این وعده مبالغی میلیونی را از آنها دریافت کرده است.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خانم "آرزو . م" به بهانه ی اینکه برای شروع بررسی هر پرونده می بایست مبلغ ۲ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضی مهاجرت پرداخت شود ، این مبلغ را از من گرفت ؛ در ادامه و به درخواست ایشان ، در چندین نوبت دیگر مجموعا ۱۲ ملیون تومان دیگر به ایشان پرداخت کردم ؛ پس از چند روز زمانیکه برای پیگیری روند قانونی مهاجرت خود به دفتر سازمان ملل رفته بودم ، متوجه شدم که اصولا چنین روندی جهت مهاجرت قانونی اتباع افاغنه به سایر کشورها وجود ندارد.

در ادامه تحقیقات و با بررسی تراکنش های مالی پول های واریز شده توسط مالباختگان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پول های واریزی تماما به حساب خانمی افاغنه بنام "رقیه . م" واریز شده است.

با شناسایی این خانم در منطقه باقرشهر و انجام تحقیقات از وی مشخص شد که وی یکی از بستگان "آرزو . م" است که او نیز با وعده دروغین استخدام در دفتر سازمان ملل، فریب وی را خورده است.

"رقیه . م" پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خانم "آرزو . م" به بنده وعده ی استخدام در دفتر سازمان ملل را داد و به این بهانه عنوان داشتند که برای استخدام لازم است تا ابتدا دوره ای را جهت یادگیری کار ( کارورزی ) بگذرانم ؛ ... ؛ بهمراه ایشان و برای تشکیل پرونده به خانه های مهاجرین افغان می رفتیم و ایشان بنده را به عنوان همکار خود در دفتر سازمان ملل معرفی می کرد ؛ ایشان پول های دریافتی از مردم را به حساب عابربانک من واریز می کرد و در حال حاضر نیز متواری شده است ؛ در حقیقت ایشان بنده را نیز فریب داده است.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم ، دستور انتشار بدون پوشش متهم پرونده از سوی مقام قضائی صادر شده است.

وی افزود: از تمامی شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس ۷۳۹۴۸۲۷۷ در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. همچنین از سایر شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و تاکنون اقدامی برای  طرح شکایت از متهم پرونده نکردند نیز دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر ری - خیابان آستانه مراجعه کنند.