حداقل آلایندگی پیش شرط تولید در صنعت خودروی ایران

محسن کوهکن افزود: اگر خودروسازان برای مشتریان خود اهمیت قائل هستند، ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و تولید خودروهایی با حداقل آلایندگی، جدی‌ترین مصداق مشتری مداری است که باید در صنعت خودرو مورد اهتمام جدی و توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که امروز در دنیا به کشورهایی می‌گویند صنعت خودرو در آنها پیشرفت کرده که در زمینه به حداقل رساندن آلایندگی تولیدات خود موفق عمل کرده باشند، اظهار کرد: امروز این ویژگی مهم، جزء لاینفک فعالیت خودروسازان بزرگ دنیاست.

کوهکن با بیان این که موضوع جلوگیری از آلودگی هوا، موضوعی است که در قانون نیز پیش‌بینی شده و دولت باید به صورت جدی به آن ورود پیدا کند، تصریح کرد: دولت علاوه بر سیاست گذاری در زمینه کاهش آلاینده ها، باید در جهت کنترل آلودگی هوا نیز سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به این که دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا در جهت رعایت منافع شهروندان که به ناچار تنفس کننده همین هوای آلوده هستند، باید به طور جدی وارد شود، اظهار کرد: می‌باید اراده محکمی در این زمینه وجود داشته باشد و اطمینان داشته باشیم که با سیاستگذاری صحیح، ساز و کارهای لازم به منظور تأمین هوای سالم برای تنفس شهروندان فراهم می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که کاهش آلودگی هوا، علاوه بر حمایت معنوی، به حمایت مادی دولت نیز نیاز دارد، خاطرنشان کرد: باید قوانین و مقررات موجود در این زمینه اصلاح شده و در بخش‌هایی که ابهاماتی در قانون وجود دارد، شفاف سازی شود، ضمن این که دولت در جهت کنترل آلودگی هوا نیز باید سرمایه گذاری کند.