بازگشایی «مرز سومار» برای زائران اربعین منتفی شد

مجید آقابابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره مرزهای تعیین شده خروج و بازگشت زائران در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی می‌توانند با داشتن مدارک قانونی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به خاک عراق تردد کنند.

وی ادامه داد: بازگشایی مرز سومار ـ مندلی که قرار بود در ایام اربعین حسینی انجام بگیرد نیز منتفی شده و زائران از همان مرزهای تعیین شده به این سفر اقدام می‌کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به‌صورت زمینی و مرز خرمشهر به‌صورت دریایی در اختیار زائران اربعین حسینی خواهد بود.

آقابابایی افزود: مرز هوایی ایران و عراق نیز در ایام اربعین حسینی آماده خدمت‌رسانی برای زائران است و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال همانند سال گذشته، 6 درصد زائران از مرز هوایی اقدام به سفر کنند؛ تمامی زیرساختها برای افزایش پروازها نیز انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اکثریت زائران اربعین حسینی، مرزهای زمینی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند و تمامی امکانات لازم برای این منظور مهیاست.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 2 میلیون نفر از کشورمان به عتبات عالیات در ایام اربعین سفر کنند و شاهد افزایش تعداد زائران خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، پیش‌تر حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته بود: مرز سومار ـ مندلی نیز می‌تواند به‌عنوان مرکز کمکی مهران در ایام اربعین حسینی مورد توجه زائران قرار گیرد، اما بازگشایی آن منوط به فراهم آمدن زیرساختها و تامین امنیت زائران اربعین در این مرز است. 

در حال حاضر به غیر از مرز هوایی، مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خرمشهر در اختیار زائران اربعین حسینی خواهد بود.