برگزاری همایش بین‌المللی نانو در آبان

محمدحسین مجلس‌آراء در نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو با بیان اینکه قبلا ایران در رتبه پنجاه و چهارم تولید علم در حوزه فناوری نانو بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر رتبه هفتم در تولید علم در حوزه فناوری نانو را دارد.

وی افزود: موضوعی که دانشگاههای کشور به دنبال آن هستند، تبدیل تولید علم به محصول است؛براساس همین نظریه یعنی تولید علم به محصول، اکثر دانشگاههای کشور در حال تاسیس شرکتهای دانش‌بنیان هستند. 

مجلس‌آراء درباره برگزاری همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو گفت: این همایش هر دو سال یک بار به میزبانی یکی از دانشگاههای کشور برگزار می‌شود و امسال پردیس کرج دانشگاه خوارزمی، میزبان ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو است.

دبیر ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو گفت: محورهای این همایش در زمینه‌های نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوپزشکی و تمامی حوزه‌های نانوفناوری است. 

مجلس‌آراء با بیان اینکه میهمانانی از کشورهای کانادا، انگلیس، عراق و مالزی در این همایش حضور دارند، یادآور شد: از ویژگیهای این همایش سخنرانی اساتید صاحب‌نام ایرانی و خارجی است. 

دبیر ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو با بیان اینکه حضور دانشجویان در این همایش برایشان مفید است، خاطرنشان کرد: در این همایش دانشجویان با دستاوردهای مختلف و جدیدی در حوزه علوم و فناوری نانو آشنا می‌شوند. 

مجلس آراء گفت: در حاشیه این همایش، غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات نانو دایر کردیم به عنوان مثال در بخشی اطلاعات فناوری نانوی ایران به زبان فارسی و انگلیسی به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد و 10 کارگاه تخصصی در این حوزه برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: از 700 مقاله ارائه شده به دبیرخانه، 514 مقاله پذیرفته شده است و اطلاعات بیشتر درباره این همایش در سایت ICNN2016.IR موجود است. 

ششمین همایش بین‌المللی علوم و فناوری نانو با حضور دانشمندان و اساتید مطرح این رشته از پنجم تا هفتم آبان ماه در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.