سردار محمد شرفی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سراسری فرماندهان و مدیران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، اظهار کرد: این مقوله در نخستین سطح اهمیت قرار دارد، زیرا در سایه امنیت، حتی از دشواری‌های بزرگ نیز می‌توان گذر کرد، در حالی که بدون امنیت، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین امکانات نیز، آسودگی انسان را به همراه نخواهد داشت. 
 
وی با بیان اینکه یکی از پیشرو ترین اقدامات پلیس پیشگیری، پایه‌گذاری یگان‌های حفاظت سازمان‌های دولتی بوده است، دلیل آن را فراهم کردن بستر مشارکت، برای سازمان‌ها در امر تامین امنیت دانست و گفت: در این میان یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین سازمان‌هایی که ما موفق به استقرار یگان حفاظت در آن شده‌ایم، سازمان ملی زمین و مسکن بوده است. 
 
رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین با اشاره به وظایف و رسالت سازمان ملی زمین و مسکن، تاکید کرد: نخستین وظیفه یگان‌های حفاظت درک درست و کامل از موقعیت و اهداف سازمانی است که در آن مامور به خدمت هستند، زیرا این مقوله، مهم‌ترین پیش‌شرط انجام موفقیت‌آمیز ماموریت است. 
 
سردار شرفی افزود: فرماندهان یگان‌های حفاظت باید سازمان محل ماموریتشان را مانند ناجا خانه خود بدانند و همان رفتار مسئولانه‌ای که در ساختار نیروی انتظامی دارند را در سازمان محل خدمت و در راستای دستیابی آن سازمان به اهدافش نیز، از خود نشان دهند. 
 
این مقام ارشد نیروی انتظامی در پایان گفت: انتظار ما از فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این است که پس از پایان این کارگاه آموزشی، در خدمات خود بهبود کیفی و کمی داشته باشند و با تقویت روحیه پرسنلی، ایجاد ثبات در سازمان و جلوگیری از تداخل در مسئولیت‌ها، بتوانند در بالاترین سطح هماهنگی و همسویی با اهداف سازمان متبوع خود قرار بگیرند. 
 
در ادامه، سرهنگ "علی عباس‌نژاد" ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن نیز ضمن ارائه آمار کوتاهی از عملکرد یکساله این یگان، گفت: تمرکز اصلی ما در سیاست‌های کلی یگان، روی مقوله پیشگیری است. 
 
وی همچینن اشراف فرماندهان به موضوعات حقوقی، آشنایی با سامانه اتوماسیون یگان و سامانه جامع حفاظت اراضی، هم‌راستا کردن فرماندهان بر محور یک راهبرد یگانه و حاکم شدن روش یکنواخت در انجام ماموریت‌ها را از مهم‌ترین اهداف کارگاه آموزشی فرماندهان برشمرد. 
 
مهندس "رضیعی"،  نیز با تاکید بر اینکه این سازمان عهده‌دار شناسایی و حفاظت زمین‌های ملی و موات در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: بر این پایه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به صورتی بسیار ویژه پاسدار بیت‌المال است و باید این اموال را کاملا در کنترل داشته باشد. 
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان ملی زمین و مسکن، اجرای احکام رفع تصرف صادر شده به نفع سازمان را از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت دانست و گفت: یگان حفاظت باید از تمام ظرفیت‌های خود، از جمله موسسات حفاظتی و مراقبتی زیر نظر یگان و همچنین تعامل پویا با مقامات قضائی، انتظامی و کشوری برای انجام وظایف خود بهره برداری کند. 

وی در پایان، آموزش‌های ادواری و پیوسته برای پرسنل یگان، در اختیار گذاشتن ابزار و تجهیزات کنترلی و حفاظتی پیشرفته و حمایت مادی و معنوی از پرسنل یگان حفاظت را از مهم‌ترین وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در برابر یگان حفاظت متبوع خود برشمرد.