شرکت ۳۳ میلیون نفر در سرشماری اینترنتی

 امیرعلی پارسا ظهر امروز (چهارشنبه28 مهرماه) در حاشیه مراسم افتتاحیه حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون بیش از33 میلیون نفر از مردم کشورمان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی شرکت کردند و اطلاعات خود را به ثبت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 41 درصد مردم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند و سایر مردم نیز 3 روز دیگر فرصت دارند تا در سرشماری اینترنتی اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند. 

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن نیز به صورت حضوری از امروز تا یک ماه آینده انجام می‌گیرد، تصریح کرد: ماموران آمار به درب منازل هموطنان مراجعه کرده و اطلاعات آنها را دریافت خواهند کرد که امیدواریم هموطنان در این راستا همکاری کنند و عدم همکاری آنان نیز ثبت خواهد شد. 

پارسا عنوان کرد: حتی یک ایرانی هم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن از قلم نمی‌افتد و تمامی هموطنان باید در سرشماری عمومی نفوس و مسکن شرکت کنند. 

وی تصریح کرد: هموطنان عزیز باید مدارک هویتی و کد پستی خود را به ماموران آمار ارائه دهند و اطلاعاتی نظیر متراژ منزل، اجاره‌ای بودن، نوع سازه و سایر پرسشهای آمارگیران را باید پاسخ دهند. 

رئیس مرکز آمار ایران درباره اینکه کدامیک از استانهای کشور در ثبت‌نام اینترنتی پیشقدم هستند، گفت: خوشبختانه در سرشماری اینترنتی استانهای کوچکتر و با امکانات کمتر فعالیت چشمگیری داشته‌اند و حتی در برخی نقاط نیز مردم امکانات اینترنتی را به مساجد و یا حسینیه‌ها برده‌اند و به ثبت‌نام هموطنان اقدام کردند اما در شهرهای بزرگ این مهم به طور کامل انجام نشد و همچنان فرصت برای سرشماری اینترنتی باقی است. 

پارسا افزود:خراسان جنوبی، سمنان و بوشهر در هدفگذاری تعیین شده برای سرشماری اینترنتی پیشقدم هستند ا ما برخی استانها به حدنصاب نرسیده‌اند و تهران نیز از جمله آنها است. 

وی با بیان اینکه اطلاعات آماری خانوارهای غایب نیز کسب خواهد شد، گفت: ماموران مرکز آمار به درب منازل همه مردم مراجعه می‌کنند اما برای خانوارهای غایب برگه‌ای بر روی درب منازل الصاق خواهد شد و افرادی که به هر دلیلی غیبت دارند می‌توانند با شماره تلفن‌های نوشته شده بر روی برگه‌ها تماس بگیرند و اطلاعات خود را ارائه دهند.