قلب تپنده اقتصاد ایران در پاییز بی‌مهری و عدم توسعه به اغما رفته

حبیب‌الله کشت‌زر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه خوزستان قهرمان در ادای دین خود به دین و میهن پیشتاز بوده و خواهد بود، گفت: اما قصه پرغصه تبعیض‌ها خواب خوش را از مردم صبور این دیار ربوده است.

نماینده مردم بهبهان و آقاجری در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران در پاییز بی‌مهری و عدم توسعه به اغما رفته و متأسفانه تصمیم‌ها و نگاه‌های جزیره‌ای برخی مدیران کشور با تخصیص اعتبارات عمرانی کلان به استان‌های ذی‌نفوذ و وابسته به خود متهم اصلی محرومیت زایی و دور نگاه داشتن استان‌های پردرآمدی همچون استان خوزستان از مدار توسعه هستند.

وی افزود: خوزستانی که مردمان نجیبش دیگر نمی‌توانند دردهای تلخ خود را به لقای شعارها و تعارفات مناسباتی مرهم ببخشند، آیا در میان این‌همه گردوغبار بی‌مهری کسی صدای ما را می‌شنود؛ وفای گردوغبار خوزستان روی مسئولان بی‌وفا را سفید کرده است و این استان همچنان با فقر، تشنگی و بیکاری می‌جنگد.

کشت زر در ادامه بابیان اینکه از تبعیض بیزاریم، بیان داشت: خوزستانی‌ها ذره‌ای بیش از حق خود را نمی‌خواهند و هوشیار باشید به گواه تاریخ سرنوشت مدیران نالایق جز فرود آوردن سر تسلیم در برابر مطالبات و حقوق حقه مردم چیز دیگری نخواهد بود؛ مردم حوزه انتخابیه از تکرارهای تکراری و وعده‌های توخالی بیزارند و از سوء مدیریت‌ها گلایه دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با اشاره به این مطلب که بهبهان امروز هیچ شباهتی با بهبهان دیروز ندارد، گفت: سال‌هاست مشعل‌های نفت آقاجری و حوزه انتخابیه، چراغ اقتصاد ایران را روشن کرده اما زندگی مردمان مظلوم و باعزت خاموش است و به امید توجه مسئولان روز خود را شب می‌کنند لذا امید آنها را ناامید نکنید.

وی ادامه داد: روایات تلخ نفت و درد، آب و تشنگی، گاز و آلودگی، تفسیر پاییز تلخ توسعه حوزه انتخابیه بنده شده است لذا آیا عین بی‌عدالتی نیست که سهم برخورداری حوزه انتخابیه این‌جانب از رودهای خروشان و سدهای بزرگ، منابع غنی نفت و گاز و معادن متعدد ارمغانی جز آلودگی، بیکاری و بیماری داشته باشد و بیش از 20 سال است تکمیل کشتارگاه صنعتی دام بهبهان از نگاه متولیان مغفول مانده اما در اثر بی‌توجهی مسئولان چرخ کشتارگاه انسانی که همانا راه‌های ارتباطی است به‌خوبی می‌چرخد.

کشت زر در ادامه بابیان اینکه حوزه انتخابیه این‌جانب با جمعیتی بالغ‌بر 200 هزار نفر از شرایط اسفبار درمانی رنج می‌برد، اظهار کرد: سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر عدم تخصیص حتی یک تخت طی نیم‌قرن اخیر به مراکز درمانی حوزه انتخابیه‌ام است و دامنه این بی‌مهری به حدی رسیده که کلیه بیمارستان‌های حوزه انتخابیه از فقر امکانات و نبود تجهیزات اولیه رنج می‌برند و بیمارستان آموزشی-درمانی ولیعصر(عج) بهبهان بعد از گذشت 30 سال تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که هیچ وجدانی این عدم توجه را نمی‌پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه بابیان اینکه سهم خوزستان از تولید بیش از 80 درصد نفت کشور میزان کمی است، متذکر شد: عواقب توزیع ناعادلانه بودجه و ثروت تحت لوای بازی‌ها و نفوذهای سیاسی و قومی، فراورده‌ای جز بدبینی و توسعه نامتوازن و مهاجرت و بی‌عدالتی محض برای مردم خوزستان نداشته است اما هنوز همین مردم مظلوم و باعزت به پیمان خود بر سر اعتلای نام میهن خود مانده‌اند.

وی اضافه کرد: حوزه انتخابیه بهبهان و آقاجری در اثر بی‌توجهی و بازی‌های فصلی سیاسی آینه تمام نمای توسعه‌نیافتگی شده و پروژه‌های بیمارستان ولیعصر(عج)، سد آریوبرزن با 85 درصد پیشرفت، چهاربانده کردن جاده ترانزیتی بهبهان-رامهرمز، تعریض آقاجری-بهبهان، چهاربانده کردن برخی دیگر از اتوبان‌ها، آب شرب منطقه، تصفیه‌خانه‌ای تعطیل شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه به‌عنوان خادم ملت همواره با خدای خود عهد بسته‌ام که سر مصالح موکلان خود بایستم، خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور زمین و زبان کشاورزان از عطش بی‌آبی می‌سوزد لذا باید به این موضوع که باعث بروز مشکلات اجتماعی هم می‌شود رسیدگی کنید.