علاالدین در 13 مرحله تخریب می شود
جلسه روز گذشته شورای تأمین شهر تهران که با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های عضو و درگیر در پرونده علاءالدین برگزار شد مصوباتی داشت.
 
اخبار رسیده از این جلسه حاکی از آن است که همه اعضا بر تخریب یک طبقه اضافی پاساژ علاءالدین و اجرای قانون متفق‌القول بوده و تنها موضوع مورد بحث نحوه تخریب و رعایت موارد ایمنی بوده است.
 
ناصر امانی معاون شهرداری تهران در این خصوص در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: در جلسه دیروز همه اتفاق نظر داشتن که حکم تخریب باید اجرا شود و تنها نگرانی نحوه اجرا و خطرات احتمالی تخریب برای شهروندانی که در این ساختمان در حال تردد هستند بود.
 
وی افزود: در نهایت تصمیم شورای تأمین بر این شد که شهرداری تهران طرح خود را در مورد نحوه تخریب و اجرا تهیه و به این شورا ارسال کند.
 
معاون شهردار تهران تأکید کرد: همکاران ما در شهرداری یک طرح 13 مرحله ای با رعایت تمامی جوانب را آماده کرده و به شورا ارائه کردند که این طرح در جلسه یکشنبه آینده شورای تأمین بررسی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شورای تأمین قصد ندارد تخریب را بر عهده مالک بگذارد، گفت: این اتفاق یکبار روی داد اما مالک در مهلت 3 ماهه خود تخریب را انجام نداد و این بار شهرداری مسئولیت تخریب را بر عهده خواهد داشت.
 
امانی بیان کرد: برای انجام عملیات تخریب در حال مذاکره با یک شرکت معتبر و متخصص در امر تخریب ساختمان‌های در حال بهره‌برداری هستیم تا کار تخریب در نهایت ایمنی انجام شود.
 
وی تأکید کرد: عملیات تخریب قطعا در شب و با رعایت ایمنی کامل انجام خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که اگر شورا طرح شهرداری را تأیید نکند چه اتفاقی روی می‌دهد، گفت: بعید می‌دانم که طرح دیگری از ما طلب کنند و تصور می‌کنم همان طرح اصلاح شود. ضمن اینکه ما تمامی جوانب را در نظر گرفته‌ایم و طرح کاملی تهیه کرده ایم.
 
با صحبت های امانی در خصوص تصمیم شورای شهر، گویا عملیات تخریب تا کمتر از یک ماه دیگر به انجام برسد.