درآمدهای میلیونی تکدی گران پایتخت
رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره باندهای تکدی گری عنوان کرد: تنها 30 درصد از تکدی گران نیازمند واقعی محسوب می شوند و 50 درصد آن‌ها جزو ثروتمندان پایتخت به شمار می روند، همچنین 35 درصد این افراد بطور خانوادگی، قومی، قبیله ای و شبکه مافیایی اقدام به گدایی می کنند.
 
وی اضافه کرد: 70 درصد از این متکدیان نیاز مالی ندارند و تکدی‌گری را به عنوان شغلی برای کسب در‌آمد انتخاب کرده‌اند که در حال حاضر بخشی از این افراد از اتباع کشورهای خارجی مانند افغانستان، پاکستان، کشورهای آفریقایی و تعداد کمی عرب زبان هستند.
 
قدیمی گفت: کودکان کار و خیابان که بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند پس از جمع‌آوری به سازمان بهزیستی، معتادان به مراکز ترک اعتیاد و نیازمندان واقعی به کمیته انژمداد تحویل داده می‌شوند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون در تهران پنج هزار خانواده مستمند شناسایی شده که خیران و یا بنیادهای خیریه می‌توانند بوسیله طرح حامی به این افراد کمک کنند.
 
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان تاًکید کرد: مهم‌ترین عامل شیوع تکدی گری در پایتخت، استقبال مردم در کمک به متکدیان است بطوری که سود حاصل از این کار آن‌قدر بالاست که برخی خانواده‌ها برای تحریک احساسات شهروندان و جلب در‌آمد بیشتر، کودکان خردسال خود را در چهارراه‌ها و معابر مجبور به گدایی می‌کنند که ضرورت آکاه‌ سازی مردم در موضوع کمک رسانی به نیازمندان بسیار اهمیت دارد زیرا عده‌ای اعتقاد دارند کمک به این افراد صدقه جاریه محسوب می شود در صورتی که نه تنها صدقه نیست بلکه به استناد احکام شرعی دین اسلام عملی حرام به شمار می رود.