بررسی مشکلات محله استقلال در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

پیرهادی در ابتدا با اشاره به فعالیت های ارزشمند فرهنگی توسط شورایاری و هیئت امنای این محله افزود: پیگیری لازم جهت تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در بوستان استقلال و همچنین برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی از قبیل برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به صورت مستمر در ساختمان سرای محله از جمله فعالیت های ارزشمند شورایاری و هیئت امنای این محله می باشد که جای تقدیر وتشکر دارد.

پیرهادی گفت: مهمترین مشکلات محله  شهرک استقلال، مشکلات حمل و نقلی اعم از حمل و نقل عمومی و همچنین معضلات ناشی از تردد وسائط نقلیه سنگین در محله می باشد.

وی بیان داشت: محدوده شهرک استقلال از سه طرف با اتوبان های فتح، آزادگان و شهید لشکری محاط گردیده است که این مسئله دسترسی به سیستم حمل و نقلی را برای اهالی مشکل نموده است.

پیرهادی ادامه داد: طی سالهای گذشته، به غیر از خطوط اتوبوسرانی شرکت واحد، مینی بوس هایی جهت انتقال مسافرین از مبداء شهرک استقلال به مقصد میدان انقلاب تعبیه شده بود ولیکن پس از تصمیم به خروج مینی بوس های فرسوده از خطوط حمل ونقل عمومی، جایگزینی برای مسیر مذکور در نظر گرفته نشد که این مسئله موجب بروز مشکل در رفت و آمد اهالی و نارضایتی آنها گردیده است.

پیرهادی افزود: در حال حاضر خط اتوبوسی از شهرک استقلال به تهرانسر تعبیه گردیده و مسافرین جهت تردد به میدان آزادی می بایست در تهرانسر خط اتوبوس دیگری را استفاده نمایند.

پیرهادی ادامه داد: شورایاری محله مذکور پیشنهادی مبنی بر اختصاص چندین دستگاه از اتوبوس های پایانه شهرک دریا که همجوار محله استقلال می باشد را به این محله ارائه نموده است و باتوجه به اینکه مسیر خطوط اتوبوس شهرک استقلال و شهرک دریا به تهرانسر می باشد، شورایاری در خواست توزیع عادلانه اتوبوس ها بین این خطوط را دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، دیگر مشکل اهالی را تردد وسائط نقلیه سنگین اعم از کامیون و تریلی از معابر این شهرک عنوان نمود و بیان داشت: این محله دارای بافتی مسکونی- صنعتی است و طبق بررسی های بعمل آمده وسائط نقلیه سنگین از معابر داخل شهرک که بعضاً عرض کمی نیز دارند همچون خیابان دوازده متری سیزدهم، سه راهی جلال و ... عبور می کنند که این مسئله منجر به بروز نگرانی اهالی، آلودگی های صوتی و ترافیک سنگین در داخل شهرک گردیده است.

پیرهادی ادامه داد: شورایاری محله مذکور خواستار اجرای تمهیدات ترافیکی لازم و اصلاح شبکه معابر به منظور جلوگیری از تردد این وسائط می باشند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته های اهالی را رسیدگی به وضعیت نامطلوب سطح پیاده روهای محله بیان نمود و افزود: پیاده روهای این محله دارای  روکش آسفالتی می باشد و اهالی خواستار اجرای سنگ فرش، کفپوش و زیبا سازی سطح پیاده روها در خیابان های اصلی از جمله بلوار عبیدی می باشند.

پیرهادی گفت: اهالی خواستار پیگیری و توجه بیشتر مسئولان اداره برق به منظور رفع مشکل روشنایی معابر این محله بویژه خیابان های شهید جلال و عرفانی هستند.

وی در ادامه بیان داشت: نبود کتابخانه در محله مذکور از دیگر مشکلات این محله می باشد که با توجه به وسعت محله این مسئله حائز اهمیت است. پیرهادی ادامه داد: با توجه به وسعت محدود سرای محله که دارای ساختمانی یک طبقه می باشد. شورایاری تنها توانسته مخزنی جهت ارائه کتاب به شهروندان تعبیه نماید، لذا می بایست در برنامه ریزی های سال آتی در خصوص در نظرگرفتن بودجه لازم جهت احداث کتابخانه در این محله اقدام گردد.

پیرهادی تجهیز و افزایش مخازن پسماند، استفاده از سیستم آبیاری مکانیزه درختان و فضای سبز بلوار عبیدی، ارائه تسهیلات ویژه از امکانات مجتمع های ورزشی و تفریحی به افراد کم بضاعت و سالمندان محله و استقرار کانکس نیروی انتظامی به منظور افزایش امنیت محله را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و بیان داشت: کلیه مشکلات اهالی طی مکاتباتی از شورایاری و هیئت امنای  محله مذکور دریافت و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان کمیته نظارت و کارشناسان حوزه مدیریت شهری، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، ارگان ها و سازمان های ذیربط بعمل آمده و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.