مشکلات صدور ویزای اربعین چیست؟

حجت‌الاسلام احمد آزادی‌خواه با بیان اینکه هفته گذشته رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه کمیسیون فرهنگی نگرانی و گله‌مندی خود را از عملکرد سفارت عراق در خصوص صدور روادید برای زائرین اربعین ابراز کرده بودند،‌ گفت: کمیسیون فرهنگی پس از شنیدن اظهارات اوحدی در هفته گذشته به این نتیجه رسید که باید وی برای توضیحات بیشتر در این خصوص روز دوشنبه هفته جاری مجدداً در کمیسیون فرهنگی حاضر و پاسخگوی نمایندگان باشد.

آزادی‌خواه افزود: در این جلسه هفته جاری پس از شنیدن اظهارات جدید رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اتخاذ موضع کمیسیون فرهنگی و انجام اقدامات لازم از سوی این کمیسیون تا زمانی که فرصت لازم وجود دارد و می‌توان در روند فعلی اصلاحاتی را انجام داد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از اظهارات اولیه رئیس سازمان حج و زیارت در هفته گذشته در این کمیسیون مشخص و مسجل شد که سفارت عراق در تهران آن طور که باید و شاید به وظایف خود عمل نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: ستاد مرکزی اربعین توانسته اقدامات خوبی را انجام دهد اما اگر کمیسیون فرهنگی مجلس لازم ببیند سوالاتی را از وزارت خارجه و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات صدور ویزای اربعین خواهیم پرسید تا سهولت لازم برای صدور ویزا ایجاد شود.