مقابله بازمین خواری مطالبه جدی  فرماندهی معظم کل قوا است

سردار مهدی معصوم‌بیگی در آیین اختتامیه نخستین کارگاه آموزشی فرماندهان یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن سراسر کشور، با بیان اینکه یگان‌ حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پس از طی فرآیند قانونی و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل و راه اندازی شده است، اظهار کرد: مقابله با زمین خواری محور ماموریت این یگان است ضمن اینکه این موضوع، مطالبه جدی فرماندهی معظم کل قوا و مردم است و باید اهتمام و تلاش حداکثری در این زمینه کرد.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با وجود عمر کوتاهش موفقیت‌های بسیار چشمگیری داشته است، افزود: رسالت این یگان رسیدن به نقطه‌ای است که حتی یک متر مربع دست‌اندازی به اراضی ملی نداشته باشیم و این امکان پذیر است و باید به عنوان چشم انداز یگان مد نظر باشد.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اهمیت آموزش حرفه‌ای و نقش آن در تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی و افزایش بهره‌وری، تصریح کرد: آموزشی مفید است که بتواند منابع انسانی را به سرمایه انسانی تبدیل کند و بهره وری را افزایش دهد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر لزوم تقویت آموزش های کارگاهی و مهارتی تاکید کرد: ادامه حیات هر سازمان و یگانی به سرمایه انسانی کارآمد و متخصص مرتبط است.

وی در ادامه، اقتدار در حوزه‌ ماموریت را از جمله انتظارات موجود از یگان‌های حفاظت دانست و گفت: این اقتدار نه به معنی به کارگیری زور بلکه به مفهوم انجام عقلانی ماموریت با استفاده از همه توان و ظرفیت ها است بگونه ای که ماموریت به احسن وجه انجام گیرد.

این مقام ارشد ناجا صحت عمل کارکنان به معنای پاکیزگی و سلامت گفتار و رفتار را از دیگر ضرورت‌های ماموریت یگان‌های حفاظت برشمرد و تاکید کرد: ماموران یگان‌های حفاظت خود باید در نهایت پاکی باشند تا بتوانند با ناپاکی مبارزه کنند.

وی افزود: یگان‌های حفاظت باید همچنین همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با ناجا داشته باشند و اساسا یکی از دلایل گزینش فرماندهان این یگان‌ها از بدنه ناجا نیز همین لزوم تعامل عملی و فعال است.

سردار معصوم بیگی، داشتن انضباط، خلق ظرفیت‌های جدید در ماموریت و تعیین تکلیف دقیق حدود و ثغور زمین های ملی که باید مورد حفاظت قرار گیرند را از الزامات و ضروریات انجام درست ماموریت در این زمینه برشمرد و گفت: باید به صورت شفاف این موضوع مشخص و نظارت شود.

گفتنی است، آیین اختتامیه نخستین دوره آموزش سراسری فرماندهان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با حضور سردار معصوم‌بیگی جانشین رئیس پلیس پیشگیری، سردار فتحی رئیس مرکز انتظام، دکتر خلیل‌فرد عضو هیئت‌رئیسه سازمان ملی زمین مسکن و فرماندهان یگان حفاظت این سازمان در ستاد ناجا برگزار شد.