علی عباس‌پور رییس دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم روز ملل متحد در ساختمان ابن سینای این دانشگاه با اشاره به تأسیس سازمان ملل در سال 1945 اظهار داشت: این سازمان با هدف تأمین صلح پایدار جهانی قبل از جنگ جهانی دوم تأسیس شد که درست در زمان استفاده آمریکا از سلاح اتمی‌ بر علیه مردم ژاپن بود. 

وی بیان کرد: امروز پس از 71 سال از زمان تأسیس این سازمان، متأسفانه سازمان ملل متحد به اهداف از پیش تعیین شده خودش دست نیافت و در طول سال‌های گذشته جنگ‌های مختلفی در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاد.

عباس‌پور ادامه داد: در سال 1359 ما شاهد یک جنگ تحمیلی بودیم که در آن جوانان پاک کشورمان شهید شدند و میلیارد‌ها دلار خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان ملل که در آن دولت‌ها بر اساس منابع اقتصادی و مالی تصمیم‌گیری می‌کنند، دولت در آن جایی نداشته و انتظار بهبود جهان را نمی‌توان داشت.

رییس دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: متأسفانه امروزه دنیا حاصل قدرت‌هایی بزرگ در سرنوشت ملت‌های کوچک‌تر است، به همین دلیل صد‌ها میلیون انسان تا زمانی که دنیا بی‌عدالتی باشد از رشد توسعه محروم می‌ماند.

وی با بیان اینکه در شرایط بی‌عدالتی دنیا ما شاهد مهاجرت‌های فراوان و رشد ایدئولوژی افراطی هستیم، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی، جمعیت، فقر، بهداشت، توسعه زنان و کودکان از نمونه فعالیت‌های مفید سازمان ملل است که قابل تقدیر بوده و همه کشورها باید همکاری‌های همه‌جانبه‌ای با این سازمان صلح‌دوست داشته باشند.

عباس‌پور تأکید کرد: دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در موضوع علم همواره یک نگرش بین‌المللی داشته و فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ‌آزاد علوم تحقیقات با سازمان‌های مختلف از جمله سازمان بین‌الملل همکاری خوبی دارد، افزود: برقراری کرسی یونسکو، امضای قرارداد با سازمان‌های مختلف تحت عنوان انرژی‌های نو و پاک، همکاری در موضوع دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان همکاری با سازمان خشکبار و غذا (سائو) از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی برای همکاری بیشتر با سازمان ملل متحد است.

وی گفت: یک دفتر مشترک برای ارائه خدمات کیفی، کارآفرینی و مشاوره به سازمان ملل متحد تأسیس شده است.

همکاری ایران با سازمان ملل در زمینه اقتصاد مقاومتی و امور پناهندگان

در ادامه مراسم جریلوئیس نماینده سازمان ملل در ایران گفت: این همایش یکی از مجموعه برنامه‌های دانشگاه آزاد به مناسبت تأسیس سازمان ملل متحد است و من از دیدن افراد پرانرژی و مثبت شما به آینده این سازمان بیشتر امیدوار می‌شوم.

وی بیان کرد: ایران در سال 1945 به عضویت سازمان ملل درآمد که ارتباط عمیقی بااین سازمان دارد که در سال 1949 اولین دفتر نمایندگی سازمان ملل با فعالیت 400 نفر در سراسر ایران آغاز به کار کرد. 

نماینده سازمان ملل در ایران با بیان اینکه توسعه محیط زیست، سلامت، پناهندگان، اقتصاد مقاومتی و مقابله با بلایای طبیعی از جمله اقدامات مهم ایران است، افزود: کشور ایران چهره‌های مختلف رؤسای سازمان ملل را به شکل فرش بافته و به سازمان ملل هدیه داده است.