بحران آب هرسال بیش از گذشته
جلال محمودزاده، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بحران‌های کشور، اظهار داشت: هر ساله به دلیل بحران آب در کشور به تعداد دشت‌های ممنوعه و اراضی غیر‌ قابل برداشت آب زیرزمینی اضافه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: استفاده سنتی آب در آبیاری مزارع کشاورزی و نبود امکانات مدرنیته جهت ممانعت از هدر رفت ، موجب برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی برای آبرسانی به دشت‌ها در بخش کشاورزی شد که در پی آن وزارت نیرو برای جلوگیری از ضرر و زیان وارده بهره‌برداری از برخی از مزارع را ممنوع اعلام کرد.
 
محمودزاده با بیان اینکه بحران کم آبی در کشور جدی است، افزود: واضح است که ممنوع کردن دشت‌های آب‌بر، اقدامی مقطعی در حل بحران آب است که ادامه این روند، صدمات جبران‌ ناپذیری را به معیشت کشاورزان و تولید کنندگان وارد می‌کند بنابراین هرچه سریعتر باید طرح و برنامه تأثیرگذار در جهت کنترل بحران، به صورت دائمی تدوین شود.
 
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی گفت: در همین راستا، مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا قانونی مدون برای استفاده بهینه از آب در مزارع کشاورزی را تدوین و دولت را مکلف به تخصیص اعتبارات در تأمین امکانات مدرنیته کند.