به گزارش جام جم آنلاين، اوايل مهر ماه مردي با مراجعه به پليس آگاهي استان البرز از فردي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاکی به پلیس گفت: چند هفته پیش برای دریافت وام به یکی از بانک های شهرستان کرج رفته بودم که متصدی بانک به من گفت به دلیل مشکلاتی که در مدارکم وجود دارد تا چند ماه دیگر نمی تواند وام را به من دهد.

آن روز پس از خروج از بانک، مردی جوان به من نزدیک شد و با معرفی خود به عنوان مامور امنیتی به گفتگو با من پرداخت و مدعی شد افرادی را در بانک های شهر می شناسد که می توانند مشکل وام مرا حل کنند.

شاکی اضافه کرد: پس از این ملاقات، چند بار دیگر آن مرد را دیدم و با جلب اعتمادم به شرکتی که او آن را اداره می کرد، رفتیم.

وی آنجا مرا با یکی از دوستانش آشنا کرد و گفت: در قبال هشت میلیون تومان پول می توانند ظرف ۱۰ روز یک وام ۳۰ میلیون تومانی با بهره پایین برای من بگیرند. با اعتماد به آن دو مبلغ درخواستی را تحویلشان دادم و قرار شد تا چند روز دیگر با من تماس بگیرند. در همین موقع از طریق پست نامه ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود با درخواست وام شما موافقت شده و تا دو روز دیگر می توانید به بانک مورد نظر مراجعه کنید بنابراین طبق روز درج شده در نامه به بانک رفتم و از متصدی خواستار وام خود شدم که او در بررسی مدارکم گفت وامی به شما تعلق نمی گیرد و هیچ فردی نیز در رابطه با کار شما با مسئولین بانک صحبت نکرده است.

وی افزود: همانجا به فردی که خود را مامور امنیتی معرفی کرده بود، مشکوک شدم و با مراجعه به محل شرکتی که وی اداره می کرد متوجه شدم خبری از وی و دوستش نیست و پس از تحقیق از همسایه ها متوجه شدم که آنها چند روز پیش، شرکت اجاره ای را تحویل مالک اصلی داده و از آنجا رفته اند.

در پی شکایت این مرد، تحقیقات ماموران برای دستگیری دو مرد کلاهبردار آغاز شد.

در حالیکه جستجوهای پلیسی ادامه داشت ۹ مرد دیگر نیز با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت های مشابهی را ارائه کردند.

با تحقیق از شاکیان جدید معلوم شد آنها نیز به بهانه دریافت وام با بهره کمتر در دام دو متهم فراری گرفتار شدند.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران تصاویر چهره نگاری شده از متهمان را مورد بررسی قرار دادند که مشخص شد تصویر یکی از آنها با مشخصات یک متهم سابقه دار به نام «فریدون» مطابقت داشت.

به این ترتیب، «فریدون» تحت تعقیب قرار گرفت و پاتوق های احتمالی او زیرنظر گرفته شد تا اینکه دو روز پیش وی هنگام تردد در یکی از محله های مرکزی کرج شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شده و ادعا کرد تاکنون شاکی ها را ندیده است و به ماموران او را به اشتباه دستگیر کرده اند.

در پی انکار متهم به کلاهبرداری از شهروندان کرجی ماموران متهم را در مواجه حضوری با شاکیان قرار دادند.

مرد کلاهبردار که راهی جز بیان حقیقت نداشت به کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد و گفت: از چندی پیش با یکی از دوستانم یک شرکت کاغذی را راه اندازی کردیم سپس تصمیم گرفتیم با جعل عناوین دولتی، طرح دوستی با مردم ریخته و از آنها کلاهبرداری کنیم بنابراین با پرسه زدن مقابله بانک ها افرادی که برای دریافت وام دچار مشکلاتی بودند را شناسایی می کردیم و با عنوان اینکه می توانیم با استفاده از ارتباطاتی که با مسئولان بانک ها داریم، مقدمات دریافت وام آنها را فراهم کنیم.

مرد کلاهبردار اضافه کرد: با این ترفند، متقاضیان دریافت وام با بهره هایی کمتر به شرکتی که راه اندازی کرده بودیم دعوت می کردیم و پس از چند جلسه ملاقات و مذاکره با آنها از هشت تا ۱۵ میلیون تومان از آنها می گرفتیم و قرار شد در قبال آن وام هایی از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از طریق بانک ها برایشان فراهم کنیم. چند روز بعد از هر معامله از طریق پست نامه اداری بانکی مبنی بر اینکه با پرداخت وام آنها موافقت شده است به در منازل متقاضیان بانک ارسال می کردیم.

وی افزود: کلاهبرداری هایمان از مردم ادامه داشت تا اینکه متوجه شدیم پلیس در تعقیب ما است، ملک اجاره ای را تحویل صاحبخانه داده و متواری شدیم.

در پی اعتراف متهم دیگر همدست فراری وی نیز دستگیر شد و در مواجه حضوری با متهم نخست به همدستی با وی در کلاهبرداری ها اعتراف کرد.

سردار علیرضا اکبرشاهی فرمانده انتظامی استان البرز در این رابطه گفت: متهمان تاکنون به ۴۰میلیون تومان کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند که با قرار قانونی در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

تحقيقات تكميلي از متهمان ادامه دارد. در ضمن افرادي كه به شيوه مشابه در دام اين دو متهم گرفتار شده اند مي توانند براي شناسايي و شكايت از آنها به پليس آگاهي استان البرز مراجعه كنند.