به گزارش فارس، نادر شفی خدایی اظهار داشت: امروز طبق بررسیهای نقشههای هواشناسی از پیش،گرمترین روز پاییز امسال خوزستان محسوب میشود.

وی با اشاره به میزان دمای هوای شهرهای استان گفت: امروز در استان هوایی تابستانی تجربه شد و در برخی از شهرها دمای هوا تا مرز۴۱ الی ۴۲ درجه نیز رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در نقشه‌های پیش‌یابی تداوم حضور زبانه کم فشار به شکل ضعیف شده مشاهده می‌شود، در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار سبب ابرناکی در پاره‌ای نقاط کشور خواهد شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به نقشه‌های تهیه شده است، بیان کرد: آسمان استان صاف همراه با غبار محلی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شفی‌خدایی تاکید کرد: وضعیت هوا صاف همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی با اشاره به نقشه‌های تهیه شده برای باد در استان تصریح کرد: جهت باد جنوب تا جنوب غربی، سرعت باد۱۰تا۲۰کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۳۰کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شفی خدایی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته رامهرمز و ماهشهر با ۴۰.۴ و ایذه با ۱۴.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز گفت: حداکثر دمای اهواز به ۳۹ و حداقل به ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.