برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی ACM در دانشگاه امیرکبیر

سپهر صبوری، دبیر اجرایی مسابقات Acm، مسابقه برنامه‌نویسی ACM ICPC (مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی) را شامل یک سلسله مسابقات دانست که به صورت مرحله‌ای و به منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله جهانی این مسابقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی (ACM ICPC) از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری دانشگاه  KTH سوئد و دانشگاه صنعتی  Jagiellonian لهستان برگزار خواهد شد.

صبوری با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در این دوره از مسابقات آغاز شده است، یادآور شد: این مسابقات به صورت همزمان علاوه بر دانشگاه امیرکبیر، در دو دانشگاه KTH سوئد و دانشگاه صنعتی  Jagiellonian لهستان برگزار می‌شود؛ زمان برگزاری 14 آبان ماه سال جاری خواهد بود.

وی به نحوه حضور تیمها در این دوره از رقابتها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مسابقه بین تیمهای دانشگاهی برگزار می‌شود و اصلی‌ترین شرکت‌کنندگان آن، دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی هستند.

دبیر اجرایی مسابقات Acm با تأکید بر اینکه شرکت‌‌کنندگان در قالب تیمهای سه‌نفره با استفاده از کامپیوتر به سؤالات طرح‌شده پاسخ خواهند داد، متذکر شد: ارزیابی تیمها بر اساس جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سؤالات خواهد بود.

به گفته وی مسابقه برنامه‌نویسی ACM ICPC از سال 1970 برگزار می‌شود و اکنون به عنوان معتبرترین و  مهمترین مسابقه برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود.

صبوری تصریح کرد: انجمن علمی ــ دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 1380 به صورت سالانه مسابقه‌ای برای تعیین تیمهای اعزامی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مسابقات غرب آسیا برگزاری می‌کند.

به گفته وی این مسابقات از سال 1391 به صورت کشوری و از سال 1394 به صورت بین‌المللی و با همکاری دانشگاه‌های خارج از کشور برگزار می‌شود.

صبوری ادامه داد: سالانه بیش از 150 برنامه‌نویس از دانشگاه‌های مختلف ایران از جمله صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی در این رقابتهای حضوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی مسابقات Acm اضافه کرد: این مسابقه زیر نظر «انجمن ماشینهای محاسباتی  ACM» که معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر است، برگزار می‌شود. در سال گذشته 40 هزار و 266 دانشجو از 2 هزار و 736 دانشگاه و 102 کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند.

شانزدهمین دوره این مسابقات در روز جمعه 14 آبان‌ ماه سال جاری همزمان با  رقابتهای دانشگاه صنعتی Jagiellonian لهستان و دانشگاه KTH سوئد برگزار خواهد شد.