تاثیر غیرقابل انکار سازمان های مردم نهاد در فضای مجازی
نیک آیین در همایش فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی با رویکرد پیشگیری و ارتقا سلامت که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد باید تلاش کنند تا ارتباطی قوی و منطقی میان نهاد های علمی و دانشگاهی با بطن جامعه ایجاد کنند.
وی با اشاره به راه اندازی یک شبکه اجتماعی گفت: افتتاح اولین «شبکه اجتماعی سازمان های مردم نهاد» و توسعه بحث «خیل جمعی» اکنون در دستور کار ما قرار گرفته است که به واسطه آن در نظر داریم تا اهداف مان را در بطن جامعه پیاده سازی کنیم.
نیک آیین افزود: ایجاد نوسانات رفتاری میان فرد و جامعه و کاهش و افزایش ارتباطات به مثابه ی دو سر الاکلنگ ارتباطات اجتماعی است که گاه به مانند یک فرصت و در بسیاری مواقع نیز تهدید است.
وی تصریح کرد: زمانی که افراد در  تنهایی خود در شبکه های اجتماعی فرو می روند بدون تردید سرمایه اجتماعی کاهش پیدا می کند و اینک نقش سازمان های مردم نهاد و تشکل ها برای ورود و تاثیرگذاری در این فضا اهمیت پیدا می کند.
مدیر عامل بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت گفت: بدون شک اگر توجه دولت و سازمان های ذیربط به مدیریت فضای مجازی معطوف نباشد بسیاری از سرمایه های اجتماعی از بین می رود به عنوان نمونه دیوار مهربانی اقدامی خودجوش و درخوری بود اما به علت بی توجهی سمن ها و دولت به خوبی از ظرفیت این اتفاق اجتماعی بهره نبردیم.
نخستین همایش «فرصت ها و چالش های فضای مجازی» با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت با برگزاری کارگاه های متنوع در حوزه آموزش های فضای مجازی، امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز شد و فردا به کار خود پایان خواهد داد.