بیش از 30 مرکز نیکوکاری در تهران فعالیت می کنند

 محسن ولیئی به ایجاد مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری است. هم اکنون بیش از 30 مرکز نیکوکاری در استان تهران فعال است و تا پایان امسال این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری مرکز نیکوکاری را واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، استفاده از حضور و تخصص مردم و عمومی شدن حمایت های اجتماعی دانست.

ولیئی به استفاده از ظرفیت‌های مساجد برای دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر و پیشگیری از فقر، فقیر یابی و توانمندسازی از اهداف کمیته امداد برای ایجاد مراکز نیکوکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ انفاق و ایثار، احسان و تکریم نیازمندان با تعامل و همکاری نیکوکاران به این مهم دست یابیم.

وی به نقش تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه زکات اشاره کرد و افزود: اطلاع‌ رسانی و تبلیغات در خصوص زکات نقش مهمی در پرداخت آن دارد، لذا با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرهنگ سازی و جذب هزینه کرد زکات به نفع محرومین انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: سیاست کمیته امداد توانمندسازی محرومین با استفاده از ایجاد شغل برای آنان است.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی مسئولین استان کمک مؤثری در توانمندسازی خانواده های مورد حمایت انجام خواهد شد و گفت: هر ساله با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت‌های ملی و مذهبی کمک های مردمی در قالب طرح های مشارکتی جمع‌آوری می‌کنند.