انتشار غیر قانونی و غیر شرعی نامه محرمانه و مقدماتی بازرس سازمان بازرسی مقدمه حرمت شکنی شد

اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به نامه زیباکلام آورده است: 

 

جناب آقای دکتر سعید زیبا کلام اخیرا" در نامه ای بنده را خطاب قرار داده و سوالاتی را در بحث املاک شهرداری پرسیده اند. روش من بر عدم پاسخگویی به هر چیزی است که در باره شخص خودم میباشد. ولی از آنجایی که در قضیه املاک ، حق شخصی بنده مطرح نیست و بحث بر سر حق اعضای شورای شهر است و آقای دکتر زیبا کلام را فردی مسلمان می دانم نکاتی را جهت ثبت در تاریخ عرض می کنم تا به قول ایشان در "چند صباحی عمر" بنده باقی مانده، اگر مانده باشد ناگفته ای باقی نماند. طبیعی است من درباره آن بخش از نامه که سوال فرموده اید سخن بگویم.

 

برادر عزیز جناب آقای دکتر زیبا کلام!

 

در بخش سوم نامه خود از سیاسی دانستن انتشار نامه سازمان بازرسی انتقاد کرده اید. در این باره ذکر این نکته ضروری است که نامه سازمان بازرسی به تعدادی از مسئولین شهرداری به گفته سخنگوی محترم دستگاه قضایی، نامه ای ابتدای و برای دریافت پاسخ از این افراد در شهرداری بوده است. طبیعی است نامه ای که مبنای آن پرسش از اشخاص است و هدفش تحقیق و تفحص بوده نمی تواند سند و مدرکی قطعی و یقینی تلقی شود و حتی بیانه ای سازمان بازرسی این موضوع را رسما اعلام نمود.

نکته دیگری که اشاره کرده اید غیر محرمانه بودن نامه سازمان بازرسی بوده که همانگونه که حتما" در اخبار روز یکشنبه هفته جاری پیگیری فرموده اید حجت الاسلام اژه ای به صراحت بر محرمانه بودن نامه سازمان بازرسی اشاره کرده اند و اصرار سایت متخلف بر انتشار این نامه را با وجود اطلاع از مقدماتی بودن، غیر قطعی بودن و البته محرمانه بودن آن جرم دانسته اند. اینجانب خود نیز در سازمان بازرسی پاکت نامه ارسالی را که قید شده بود " شخصا مفتوح فرمایید- محرمانه" مشاهده نمودم بنابراین شکی در محرمانه بودن و شخصی بودن آن نیست.

 

به عنوان رییس شورای شهر تهران در قبال اتهام نابجا به برخی اعضای شورای شهر تهران که اساسا ملکی از شهرداری خریداری نکرده اند و به اشتباه نامشان در نامه ذکر شده مسئولم. که از آبرو، حیثیت وکیان شورای اسلامی شهر تهران که مورد وثوق مردم بوده اند دفاع کنم و به نامه تعدادی بیش از بیست تن از اعضای شورا پاسخ مثبت دهم و به همین منظور از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست نمودم که به این موضوع رسیدگی و در مسیر شفاف سازی اقدام فرمایند که شما این موضوع شفاف سازی را به عنوان برخورد قضایی تلقی نموده و بر آن تاخته اید، در حالیکه برای آرامش وجدان خود و روشن شدن موضوع برای همگان درخواست رسیدگی کرده ام که حق شورا است.

 

جناب آقای دکتر زیبا کلام!

انتشار غیر قانونی و غیر شرعی نامه محرمانه و مقدماتی بازرس سازمان بازرسی به چندین تن در شهرداری تهران، مقدمه حرمت شکنی، تهمت و افترا به بسیاری از افرادی شد که جزو یاران انقلابند و در وهله اول هم مسلمان. جایگاه تهمت به مومن و آبروی او در دین ما کجاست؟ با چه منطقی دفاع مشروع یک مسلمان برای اعاده حیثیت خود از دستگاه قضا را خلاف شرع و قانون تلقی می کنید؟ اگر شما بودید چه می کردید؟ غیر از آن بود که اتفاقا این موضوع را برای روشن شدن موارد غنیمت شمردید که همین کار هم صورت پذیرفته است.

 

جناب آقای دکتر زیبا کلام!

بنده شما را فردی علمی میدانم و گمان می کنم مبنای اظهارات شما در نامه ای که خطاب به بنده نوشته اید اطلاعات اشتباهی است که به شما ارائه شده است و فکر می کنم بر اساس سابقه ای که در سال ابتدای انقلاب از من دارید مرا خوب می شناسید و آنچه را هم که در شورا صورت پذیرفته است خوب میدانید، بهتر است که بر اساس واقعیات مسلم و نه بر اساس فرضیات قضاوت فرمایید.

 

 

 

جناب دکتر زیبا کلام!

بنده حقیر هم به عنوان یک مدرس دانشگاه خود صدها دانشجو را می شناسم که بر مبنای اتهامات دروغ و جریان سازی و عملیات روانی افرادی که مرزی برای دروغ پردازی و تخریب نمی شناسند، ایمانشان به انقلاب و ارزش های آن خدشه وارد می شود و قطعا استفاده از ابزار تخریب بر مبنای آنچه که هنوز اثبات نشده است، خلاف انسانیت است.

شما را برادر معتقد و با باورهای دینی خود میدانم و تلاش کرده ام و می کنم که در این مسیر اگر خلافی مشاهده کنم در مقابل آن بیاستم و آخرت خود را فدای دنیا ننمایم. سوابق شما و عقل حکم میکند تا از شتابزدگی در بیان و عمل پرهیز فرمایید و همه ما حکم نهایی نهاد عالی نظارتی کشور- یعنیقوه قضاییه را- فصل الخطاب بدانیم.

انشاء الله خداوند بنده و شما را در مسیر شناخت حق بصیرت کامل عنایت فرماید و برای تحقق آن ثابت قدم بدارد.

والعاقبه للمتقین

مهدی چمران

5/8/95