بررسی مشکلات محله لشگر شرقی در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

گروه اجتماعی-  پیرهادی بیان داشت: مشکلات محله لشگر شرقی و خواسته های اهالی این محله طی دو سال گذشته نیز در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته و مکاتباتی به منظور رفع مشکلات و خواسته ها از جمله تجهیز ساختمان سرا، جابه جایی تیرهای برق در کوچه های کم عرض و فرعی های منشعب از خیابان سجاد، نصب چراغ در تقاطع مسیل باختر نوروزی فرد و ... انجام شد و طی پیگیری های بعمل آمده و همکاری شهرداری، تعدادی از مشکلات و خواسته های اهالی مرتفع گردید.

 

به گزارش افکارنیوز، پیرهادی ادامه داد: خواسته های اهالی محلات در برخی موارد مشکلات خرد است. که می بایست در اسرع وقت حل گردد ولیکن برخی از خواسته های شهروندان مواردی است که نیاز به برنامه ریزی و بودجه ریزی در سال های آتی دارد یا به دلایل کارشناسی قابل اجرا نمی باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این موارد، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری موظف است اگر موردی طبق بررسی های کارشناسی قابل اجرا نمی باشد، دلایل را از طریق شورایاری به اهالی منعکس نماید. پیرهادی افزود: در مورد محله لشگر شرقی نیز یکی از مواردی که از سال 1393 جزء مطالبات اهالی محله مذکور بوده است، احداث پل عابر پیاده در تقاطع خیابان های گلشن دوست و نوروزی فر می باشد که اعضای شورایاری دوره قبل و همچنین اعضای دوره کنونی این مسئله را به عنوان مطالبه اهالی به کمیته نظارت شورای اسلامی منعکس نموده اند و شهرداری عنوان نموده که طبق بررسی نیازسنجی سازمان حمل ونقل و ترافیک و دلایل کارشناسی این مسئله مورد تأیید قرار نگرفت.

پیرهادی ادامه داد: در این موارد شهرداری موظف است دلایل کارشناسی را از طریق شورایاری به اطلاع اهالی برساند تا ابهام پیش نیاید. در این مورد نیز، اهالی چند سال است که پیگیر این مسئله هستند.

پیرهادی بیان داشت: طبق بررسی های بعمل آمده محله لشگر شرقی فاقد مدرسه پسرانه است و فرزندان ذکور بخش شرقی محله می بایست از مدارس محله کرمان استفاده نمایند و طبق اعلام شورایاری، یکی از علل حساسیت بخشی از اهالی در مورد پل عابر پیاده نیز، به دلیل تأمین امنیت تردد فرزندانشان می باشد.

پیرهادی ادامه داد: این درخواست را مجدداً از طریق کمیته نظارت به شهرداری منعکس نموده ایم تا ضمن برگزاری جلسه ای مشترک با حضور شورایاری محله، راهکاری منطقی جهت رفع مشکل بعمل آید.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران دیگر خواسته اهالی را تعیین تکلیف حمام مخروبه و قدیمی واقع در ابتدای خیابان نوروزی فر عنوان نمود و افزود: این ملک مخروبه، در گذشته به مأمنی برای معتادین تبدیل گشته بود که با اقدام به موقع شهرداری و انسداد راه های ورودی این مسئله مرتفع گردید ولیکن آلودگی بصری و آلودگی محیطی ناشی از حیوانات موذی اعم از موش و... هنوز مرتفع نگردیده که می بایست شهرداری نسبت به پیگیری در خصوص تعیین تکلیف این ملک و رفع مشکل اقدام نماید.

پیرهادی یکی از محسنات این محله را وجود ایستگاه مترو در جنوب غربی این محله برشمرد و نبود خط تاکسی رانی و فعالیت مسافربرهای شخصی در این مسیر را از مشکلات محله عنوان نمود.

وی مطالبات دیگر اهالی را احداث سالن ورزشی و فضای سبز، افزایش بودجه فرهنگی محله، پیش بینی بودجه لازم به منظور تملک تک پلاک باقی مانده در خیابان شهید بی نام جهت اتصال این خیابان به مسیل باختر عنوان نمود و بیان داشت کلیه مشکلات و خواسته های اهالی از طریق مکاتباتی با شورایاری و هیئت امنای محله مذکور دریافت و پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان کمیته نظارت و کارشناسان حوزه مدیریت شهری، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد در کمیته نظارت در دست اقدام می باشد.