10 هزار استعلام الکترونیکی در هر ثانیه از سوی ثبت‌احوال اعلام می شود

 اعضای هیأت موسس خانه روابط عمومی ایران با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال دیدار کردند. در این جلسه که معاونین، مشاورین، سخنگو و تعدادی از مدیران کل ستاد سازمان نیز حضور داشتند، پیرامون مسائل روز روابط عمومی ها بحث و گفتگو و زمینه همکاری با خانه روابط عمومی فراهم شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آغاز کار ثبت احوال از سال 1297 و صدور اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی به شرح وظایف حاکمیتی و زیرساختی و ارائه خدمات متنوع سازمان پرداخت.

حمید درخشان نیا گفت: امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته است و با 531 اداره در سطح کشور درحال خدمت رسانی به آحاد مردم است.

وی همچنین به پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال که یکی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک است، اشاره کرد و گفت: اطلاعات هویتی 120 میلیون نفر اتباع ایرانی در این پایگاه ثبت است و حدود 200 هزار نقطه به این پایگاه متصل هستند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: در صدد هستیم در صورت تأمین بودجه، اطلاعات سببی و نسبی را نیز در این پایگاه کامل کنیم، زیرا با این اطلاعات دولت الکترونیک محقق می‌شود.

درخشان نیا همچنین به توضیحاتی در خصوص کارت هوشمند ملی پرداخت و گفت: تا امروز بیش از 11 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است که نقش اساسی در رفاه و آسایش مردم خواهد داشت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: روابط عمومی به تعبیری وکیل مدافع سازمان و در عین حال دادستان مردم است.

درخشان نیا گفت: هر سازمانی نیازمند روابط عمومی است چرا که روابط عمومی وظیفه معرفی سازمان به مردم را دارد و این امر نهایتاً موجب تکریم ارباب رجوع خواهد شد.

همچنین داود زارعیان یکی از اعضای خانه روابط عمومی به توضیحاتی در خصوص وظایف و مسئولیت های روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها پرداخت و گفت: اگر روابط عمومی‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، بسیاری از مشکلات در هر حوزه برطرف خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که مردم از بدو تولد تا زمان مرگ با این سازمان در ارتباط هستند اگر روابط عمومی ثبت احوال بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد بسیاری از چالش‌های سازمان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر کاری بخواهد به درستی انجام شود نیازمند ساختار و امکانات مناسب است گفت: اگر مدیران ارشد سازمان‌ها درک درستی از روابط عمومی داشته باشند روابط عمومی نیز به درستی می‌تواند وظیفه خود را انجام دهد.

هوشمند سفیدی صاحب امتیاز روزنامه آرمان امروز به اهمیت روابط عمومی در دوران معاصر پرداخت و گفت: امروزه روابط عمومی را بمب اتم قرن 21 می دانند که هر روز بیشتر از روز قبل توانمند می‌شود.

وی افزود: روابط عمومی موفق باید بتواند در شرایط نامناسبی که پیش می آید از مردم عذرخواهی کند و صدای مردم را بشنود که این اولین قدم در جهت رشد هر سازمانی است.

در ادامه رزاق منش از دیگر اعضای خانه روابط عمومی به ابعاد دیگر اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها پرداخت و به اثرگذاری آنها در پیشبرد اهداف سازمان تأکید کرد.

امیرپور عضو خانه روابط عمومی نیز به وظایف روابط عمومی و جلوگیری از بسیاری از آسیب ها و چالش هایی که روابط عمومی می تواند از آنها جلوگیری کند اشاره و به ضرورت وجود یک سیستم CRM در سازمان ها تاکید کرد و به ارائه نقطه نظراتی در خصوص ارتقاء جایگاه روابط عمومی پرداخت.