سند پدافند زیستی در کشور تدوین می شود

سردار غلامرضا جلالی در نشست خبری مشترک مسئولین و مدیران ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهارداشت: پدافند زیستی در کشور مد نظر قرار داشته و در واقع این پدافند کنترل حوادثی است که توسط انسان‌ ساخته شده و سناریو آشکار و غیر آشکار دارد و راه‌های پیشگیری و مقابله با این حوادث مد نظر قرار گرفته است.

وی از تهیه و تدوین سند پدافند زیستی در کشور خبرداد و اعلام کرد: راهبردهای لازم در حوزه‌های مختلفی همچون غذا و دام در زمینه پدافند زیستی در نظر گرفته شده است.

رئیس پدافند غیرعامل در کشور ادامه داد: برای هماهنگی بین بخشی در این زمینه برنامه‌های رزمایشی را در نظر گرفته‌ایم. به طور مثال سال گذشته در سیستان و بلوچستان رزمایشی در ارتباط با تب کریمه کنگو برگزار شد و همه دستگاه‌های امدادی، درمانی، مدیریتی و ... همکاری‌های لازم را در مورد این بیماری مشترک انسان و دام انجام دادند.

سردار جلالی اضافه کرد: امسال این رزمایش در قم برگزار شده و از آنجایی که بیشتر از 20 استان کشور دام‌های خود را از استان قم تامین می‌کنند برگزاری چنین رزمایشی حائز اهمیت خواهد بود.

وی گفت: در ارتباط با اقدامات زیرساختی نیز تلاش شده به طور آزمایشگاهی با همکاری وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیرعامل سازماندهی شود و کسری‌ها در حوزه ایمنی آزمایشگاه‌ها برطرف شود.