این متهم به سرقت تلفن همراه، مدعی «نویسندگی» است

حدود ساعت 12:30 روز گذشته مرد جوانی با پلیس 110 تماس گرفت و اظهار داشت: تلفن همراهش توسط سارقانی دزدیده شده و از پلیس برای بازداشت سارقان کمک خواست. 

دقایقی بعد تیمی از ماموران کلانتری 150 تهرانسر به محل اعلام خبر در پارکی نزدیک جاده مخصوص کرج حاضر شدند و مرد جوان در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: روی صندلی پارک نشسته بودم که پسر جوانی با ظاهری آشفته به سمت من آمد و خواست تلفن همراهم را برای تماس به وی بدهم؛ این پسر جوان مدعی بود تلفن همراه خودش شارژ ندارد و در پارک منتظر کسی است اما من با مشاهده سر و وضع وی درخواستش را نپذیرفتم که ناگهان او تلفن همراهم را از دستم قاپید و به سمت پرایدی که در کنار پارک، پارک شده بود و راننده داشت دوید و سوار ماشین شد و گریخت.

پس از ثبت شکایت مرد جوان، تیمی از ماموران کلانتری 150 تهرانسر برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند و ساعت 16 روز گذشته تیم گشت‌زنی در محدوده استحفاظی خود به سه نفر مشکوک شدند و آنها را بازداشت کردند.

پس از بازداشت سه مرد جوان، شاکی این پرونده دو نفر از آنها را شناسایی و آنها را سارق تلفن همراه خود معرفی کرد.

متهمان این پرونده پیش از ظهر امروز به دادسرای ناحیه 34 تهران معرفی شدند اما در اظهاراتشان منکر سرقت تلفن همراه از شاکی پرونده شدند؛ یکی از متهمان این پرونده در اظهاراتش به علی وسیله‌ ایرد موسی؛ بازپرس شعبه پنج این دادسرا گفت: من نویسنده هستم و روز گذشته قصد داشتم به محل کارم بروم که توسط پلیس در کنار پارک دستگیر شدم و  به هیچ وجه شاکی پرونده را نمی‌شناسم و از این سرقت خبری ندارم. 

یکی دیگر از متهمان این پرونده که 20 سال سن دارد اواخر شهریور ماه سال جاری به اتهام زورگیری از مرد میانسالی بازداشت شده و پرونده وی در همین شعبه بازرپرسی در حال رسیدگی بود اما این پسر جوان نیز منکر سرقت تلفن همراه شاکی پرونده بود. 

آخرین متهم این پرونده که سابقه کیفری دارد منکر سرقت شد و سرانجام 2 متهم پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره آگاهی قرار گرفتند و متهم دیگر که مدعی نویسندگی بود به دلیل اینکه از سوی شاکی مورد شناسایی قرار نگرفت به دستور بازپرس پرونده ‌‌آزاد شد.