چارچوب کرسی های آزاداندیشی را مشخص کنیم

مراسم افتتاحیه هم اندیشی اساتید و نخبگان علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز، 6ابان ماه باحضور حجت الاسلام فرهادزاده، مسوول نهاد رهبری در دانشگاه،دکتر عین اللهی، دبیر هم اندیشی،مسجدی،مسوول نشست، جوانمرد، مسوول بسیج جامعه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی،دکتر پیوندی رییس دانشگاه شهید بهشتی و اساتید برگزیده دانشگاه علوم پزشکی در مجتمع خزرآباد ساری اغاز شد.

دکتر پیوندی با تشکر ازحضور مسوولان و اساتید گفت: این دانشگاه پتانسیل کار زیاد دارد دغدغه ها و مشکلات مثل کمبود بودجه، نبود زیرساختها و چالشهای نظام سلامت زیاد است اما این بدین معنی نیست که ماکوشش و تلاش نکنیم.

وی درادامه گفت: همدلی و مشارکت کارمندان و دانشجویان و اساتید دراین دانشگاه زیاد است این نقاط قوت راتقویت کنیم. از شما اساتید درخواست مشارکت برای حل مشکلات را دارم.

وی درباره اسلامی شدن دانشگاه گفت: این دغدغه رهبری است وقتی دانشجو وارد دانشگاه شد تازمان خروج چقدر به معنویت و معرفتش افزوده شده است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت:ما اعتقادمان این است که باید دراین مسیر بامقالات و کارهای پژوهشی حرکت کنیم تانقش محوری در مسیر تعالیم اسلامی شیعی ایفا کنیم.

وی باتاکید بر اینکه با آرمانهای یک دانشگاه موفق فاصله زیاد داریم،گفت: یکی ازوظایف عمده ما غیر از کار پژوهشی و تحقیق تحکیم ارزشهای دینی و اسلامی است. باید ارمانها را تاجای ممکن عملیاتی کنیم.

وی درباره کرسیهای آزاد اندیشی توضیح داد: ما هنوز دراین زمینه به جمع بندی صحیحی نرسیدیم این یکی از مطالبات رهبری در زمینه نظام سلامت است باید چارچوب کرسیهای ازاد اندیشی را مشخص کنیم.

وی در ادامه گفت:با سعه صدر و صبوری و پذیرش افکار معارض کرسی های آزاد اندیشی را تقویت کنیم.
دکتر پیوندی درباره ماموریت محوری یاداور شد: دنیا به جایی رسیده که باید برای خود ماموریت مشخصی تعریف کنیم. تاکید رهبری بر تخصیص چهاردرصد بودجه کشور به پژوهش است اما این اتفاق نیافتاده است.

دانشگاه شهید که پیشگام پژوهش است تنها 2.7درصد از بودجه را به پژوهش اختصاص داده که بازده خوبی هم داشته است.