کار کردن در مشاغل پرتنش و به ویژه در شرایطی که کارفرما حق مدیریت و کنترل را از کارمندان خود سلب می‌کند و اختیاراتِ شغلی آنها را محدود می‌سازد نه تنها بسیار خسته‌کننده و طاقت‌فرساست بلکه این استرس دائمی می‌تواند حتی منجر به کاهش طول عمر کارمندان شود.

افزایش اختیارات شغلیِ کارکنان حتی در مشاغل پرتنش می‌تواند برای پرسنل و نیروی کار، انگیزه‌بخش و مفید باشد. "اریک گونزالز – مول" استادیار "منابع انسانی و رفتار سازمانی" در دانشکده تجارت Kelley در دانشگاه ایندیانای آمریکا و نویسنده ارشد این مقاله گفت: ما در این مطالعه دریافتیم افراد در مشاغل پراسترس با اختیاراتِ محدود در مقایسه با کارمندانی که کنترل و اختیارات بیشتری در شغل خود دارند در سنین پایینتر و جوانتر می‌میرند.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان در این مطالعه همچنین دریافتند که برعکس این وضعیت نیز صادق است یعنی احتمال مرگ زودرس در کارمندانِ مشاغل پراسترسی که کنترل و مدیریت بالایی بر شغل خود دارند تا ۳۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

متخصصان معتقدند کارمندان و کارگرانی که در مشاغل سخت و استرس‌زا کار می‌کنند و در عین حال آزادی بسیار اندکی در پیشبرد امور شغلی خود دارند در نهایت به دلیل عدم رضایت از شرایط کاری، به رفتارهای ناسالم نظیر استعمال سیگار، بی‌تحرکی و تغذیه ناسالم روی می‌آورند در حالی که افزایش اختیاراتِ شغلیِ کارکنان حتی در مشاغل پرتنش نیز می‌تواند برای پرسنل و نیروی کار، انگیزه‌بخش و مفید باشد.