محمدرضا فضلی افزود: این مرکز فارغ از گرایش‌ها، ماموریت‌های تخصصی و سیاست ها به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند و رویکردی علمی، کاربردی و مسئله محور دارد.

وی با توضیح این موضوع که تفاوت ما در این مرکز با بخش‌های دانشگاهی کاربردی بودن پژوهش‌هایی است که در دست اقدام داریم، افزود: این پژوهش‌ها به نحوی انتخاب می‌شوند که در اقصی نقاط کشور با توجه‌ به ویژگی های فرهنگی ،جغرافیایی و بیولوژیکی مورد بهره برداری قرار بگیرد. 

سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طراحی پروژه ها و به اجرا درآوردن آنها نیازمند حمایت های بیشتر است، اضافه کرد: امیدواریم وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری به حوزه پژوهش توجه بیشتری داشته باشد.

فضلی در ادامه سخنانش تفاوت های بین پژوهش هایی که در این مرکز با فضای دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: ما در پی مسئله و رفع آنها هستیم کاربردی بودن پژوهش ها برای ما بسیار مهم است و این موضوع را در همایش یافته های پژوهش ها استان ها مجدداً تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما به دنبال شناسایی نیازهای حوزه ورزش و جوانان هستیم تا از نتایج پژوهش‌ها در ماموریت‌های وزارتخانه بهره بگیریم و در صورت لزوم از نتایجی که حاصل تحقیقات مان است نیازهای دو حوزه ورزش و جوانان را مرتفع کنیم.

سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان هم در تحقیق پیمایشی که هر سه سال یک بار انجام می‌شود را در دستور کار داریم با این تحقیق به دنبال آن هستیم که ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان ایرانی در طول زمان با توجه به شرایط چه تغییراتی پیدا کرده است.

در حقیقت به واسطه این اطلاعات درپی بررسی تمایلات و خواسته‌های جوانان‌مان هستیم تا از این اطلاعات در ستاد ساماندهی در برنامه ریزی‌هایش بهره‌مند شود.

این مسئول حوزه پژوهش وزارت ورزش و جوانان به چالش های فرا روی این حوزه نیز اشاره کرد و توضیح داد: از نظر بروکراتیک نیاز به اصلاحات و تسهیل در فرایندها داریم تا بتوانیم با توجه به نوع بودجه و اعتبارات پژوهشی که بسیار هم محدود هستند برنامه‌ریزی کرده و در تصمیم سازی ها از نتایج پژوهش ها بهره‌مند شویم.

سرپرست مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنانش از اولویت‌های پژوهشی این وزارتخانه نام برد و گفت: برای تداوم کار علمی نیازمند کمک و یاری وزارت ورزش و جوانان هستیم تا بتوانیم آنچه را که مورد نیاز این وزارتخانه در حوزه پژوهش است به سرانجام برسانیم.