بررسی مشکلات محله نفرآباد - هاشم آباد در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

پیرهادی گفت: محله نفرآباد - هاشم آباد جزء محلات جنوبی منطقه 20 می باشد و در مرز حریم شهر تهران واقع گردیده است لذا توجه ویژه به معضلات و آسیب های حاشیه نشینی در این محله باید مورد توجه قرار گیرد و در طرح هایی که مصوب می شود برنامه ریزی و مطالعات اجتماعی جامع صورت پذیرد تا خلاءهای احتمالی که ممکن است بعد از اجرای طرح یا در حین اجرا، موجب بروز ناهنجاری یا آسیب شود، مسدود گردد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در اطراف محوطه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در این محله واقع گردیده است، محدوده ای به عنوان طرح توسعه حرم در نظر گرفته شده است و تاکنون بخشی از املاک در این محدوده تملک گردیده، ولیکن هنوز پلاک هایی تعیین تکلیف نشده است.

وی با اشاره به بافت فرسوده محله، بویژه در محدوده حاشیه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: تملک های پراکنده در این قسمت می تواند خلاء هایی را ایجاد نماید و زمینه حضور معتادین و بزه کاران را فراهم کند.

پیرهادی گفت: شهرداری منطقه به منظور کاهش معضلات در زمین های متروک و بخش های تملک شده تدابیری را اجرا نموده که جای تشکر دارد ولیکن رفع این مشکل توجه و برنامه ریزی ویژه ای را می طلبد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: معضلات اجتماعی در محلاتی که در خط مرزی حریم شهر تهران قرار گرفته اند می بایست به صورت بنیادین و با برنامه ریزی دقیق و نظارت مستمر مرتفع گردد.  

وی افزود: برخورد موردی با این موارد می تواند موجب بروز آسیب ها و معضلات در محلات حاشیه ای در شکل و شمایل دیگر شود.

پیرهادی با اشاره به  قلعه گبری در محدوده غربی محله، با  قدمت 2000 ساله که به دوره ساسانیان باز می گردد، بیان داشت: در شهر تهران بویژه در شهرری آثار باستانی ارزشمندی وجود دارد که به دلیل عدم توجه مکفی مسئولین امر، بسیاری از آثار مخروبه گردیده، لذا سازمان میراث فرهنگی می بایست تدابیر لازم جهت حفظ این ابنیه ارزشمند را بعمل آورد.

پیرهادی اجرای تمهیدات ترافیکی لازم به منظور کاهش سرعت وسائط نقلیه در بلوار سلمان فارسی، روبروی مجموعه ورزشی سلمان فارسی را خواسته دیگر اهالی عنوان نمود و بیان داشت: این مجموعه ورزشی در بخش جنوبی محله واقع گردیده است و باتوجه به چندین حادثه در این معبر، اهالی جهت افزایش امنیت ترد بویژه برای فرزندان شان، خواستار اجرای موانع سرعت کاه در این معبر می باشند.

پیرهادی دیگر خواسته اهالی را تأمین روشنایی مناسب در معابر محله، استقرار کانکس نیروی انتظامی در پارک دانش به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و مساعدت به منظور احداث مسجد در بخش شرقی محله عنوان نمود و افزود: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله احصاء گردیده و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.