درباره مخوف‌ترین و ایمن‌ترین زندان‌های جهان چه می دانید؟ +تصاویر

حبس یکی از قدیمی‌ترین اشکال مجازات محسوب می‌شود و این رویه همواره در طول تاریخ مرسوم بوده است که مجرمان از زندان بگریزند.

طی قرن‌های گذشته مجرمان و جنایتکاران همواره روشی را برای فرار از زندان پیدا کرده‌اند و در برخی موارد موفق شدند بدون آنکه شخصی متوجه شود، مابقی عمر خود را بیرون از میله‌های زندان سپری کنند. با این وجود برخی سیستم‌های امنیتی زندان‌هایی را طراحی کرده‌اند که گفته می‌شود فرار از آنها غیرممکن است.

در اینجا لیست 10 زندان پچیده و بسیار امنیتی آورده شده است که گفته می‌شود هیچ تبهکار و مجرمی نمی‌تواند از آن بگریزد.

«زندان ADX فلورانس» در آمریکا: این مکان که شهر کلورادو واقع شده است، ایمن‌ترین زندانی محسوب می‌شود که انسان در طول تاریخ ساخته است.

«ندامتگاه فدرال آلکاتراز» در آمریکا: از این مرکز به عنوان مشهورترین زندان جهان یاد می‌شود که در جزیره‌ای در دو کیلومتری سانفرانسیسکو واقع شد است. از 14 فراری که در تاریخ فعالیت این زندان صورت گرفت فقط 5 زندانی پیدا نشدند که احتمال می‌رود در دریا مرده باشند.

«زندان لا سانته» در فرانسه: این زندان در سال 1867 میلادی در شهر پاریس ساخته شد و یکی از مشهورترین زندان‌هایی محسوب می‌شود که فرار از آن غیرممکن است. این زندان در قیمت میانی پایتخت فرانسه مستقر شده است.

«زندان آرتور رُود» در هند: بمبئی این مرکز را به عنوان بزگرترین و قدیمی‌ترین زندان جهان در اختیار دارد. این زندان که سال 1926 میلادی ساخته شد، در آن واحد می‌تواند 2000 زندانی را در خود جا دهد.

«زندان فوچو» در ژاپن: این یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین زندان‌های جهان محسوب می‌شود که البته سیستم ایمنی ان به قدری پیچیده است که هیچ کس نمی‌تواند از آن فرار کند.

«مجتمع فدرال تادیبی» در آمریکا: این ندامتگاه در شهر ایندیانا آمریکا واقع شده و حداکثر ملزومات ایمنی برای آن در نظر گرفته شده است. تعداد کارمندان این زندان بسیار کم هستند و 30 دوربین هوشمند پیشرفته همه نقاط آن را زیر نظر دارند.

«کمپ دلتا» در آمریکا: این زندان در خلیج گوانتانامو کوبا قرار دارد که البته ارتش آمریکا آن را مدیریت می‌کند. این زندان مخوف سران القاعده را در خود جا داده است.

«زندان HMP بِلمارش» در بریتانیا: این زندان که در جنوب شرقی لندن واقع شده است،‌ از نظر ایمنی در سطح A طبقه‌»ندی می‌شود و خطرناک‌ترین مجرمان در آن نگهداری می‌شوند. از سال 1991 به بعد در این مرکز پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی به کار گرفته شده است.

«زندان نظامی تادمور» در سوریه: این زندان توسط نیروهای تحت سلطه فرانسه در اوایل قرن بیستم به عنوان یک بازداشتگاه نظامی ساخته شد و هم‌اکنون یکی از پیچیده‌ترین و ایمن‌ترین زندان‌های جهان محسوب می‌شود. این زندان در 200 کیلومتری شمال دمش واقع شده است.

«زندان کینچِنگ» در چین:‌این زندان در ارتفاع 3000 پایی از سطح دریا، در یک دریه متروک در منطقه چانگپینگ واقع شده است و بیش از 5000 نیروی امنیتی از آن محافظت می‌کنند.