به گزارش خبرآنلاین، این حادثه واکنشهای متعددی را به دنبال داشت و مسئولان دانشگاه قول پیگیری این ماجرا را دادند اما با گذشت کمتر از دو هفته سقوط آسانسور در یکی دیگر از خوابگاهها اعتراض دانشجویان را برانگیخت و بار دیگر نام این دانشگاه را بر سر زبانها انداخت.

در این حادثه که در خوابگاه دخترانه احمدی واقع در خیابان فلسطین رخ داد آسانسور خوابگاه از طبقه چهارم سقوط کرد و در حالی که چند دانشجوی دختر در آن حبس شده بودند درهای آن برای ۲۰ دقیقه بسته ماند.

یکی از دانشجویانی که در این خوابگاه سکونت دارد این وضعیت را غیرقابل تحمل می‌‌داند و به خراسان می‌گوید: از آغاز سال تحصیلی آسانسور خوابگاه چندین مرتبه دچار مشکل شد و چند نفر در آن گرفتار شدند. به همین دلیل برخی از بچه‌های این خوابگاه از آسانسور می‌ترسند. به خصوص به این دلیل که شنیده‌اند مدتی قبل در یکی دیگر از خوابگاه‌ها به دلیل سقوط کابین آسانسور پای یک دانشجو قطع شد.

این دانشجو درباره حادثه‌ای صحبت می‌کند که در سال ۸۷ در خوابگاه پسران رخ داد. در این حادثه به دلیل نقص فنی آسانسور در ساختمان خوابگاهی ۱۴ طبقه، یکی از دانشجویان پسر یک پایش قطع شد و با خوش‌شانسی زنده ماند. بعد از این حادثه مسئولان آسانسور را به حال خود رها و اعلام کردند در صورت وقوع هر حادثه‌ای مسئولیتی در قبال آن ندارند. آن‌ها از دانشجویان خواستند از آسانسور استفاده نکنند. این در حالی بود که زندگی در ساختمانی ۱۴طبقه برای دانشجویان کار دشواری بود.

این دانشجو درباره حادثه‌ای که جمعه‌شب در خوابگاه دختران رخ داد می‌گوید: «جمعه شب صدای مهیبی دانشجویان را به راهروی طبقه سوم کشاند. صدا آن قدر زیاد بود که همه فکر کردند بخشی از سقف فرو ریخته است اما چند لحظه بعد معلوم شد آسانسور از طبقه چهارم سقوط کرده و بین طبقه سوم و چهارم متوقف شده است. چند نفر داخل کابین گرفتار و به شدت ترسیده بودند. آن زمان مسئول تاسیسات در ساختمان نبود و حدود ۲۰ دقیقه طول کشید تا مسئول تاسیسات خود را به آسانسور رساند و در را باز کرد. دانشجویانی که در کابین بودند وحشت زده بودند و هنوز شرایط روحی خوبی ندارند».

به گفته این دانشجو از ابتدای سال تحصیلی بارها این اتفاق رخ داده و قول مسئولان برای رفع مشکلات خوابگاه احمدی به جایی نرسیده است. آن‌چنان که بعد از این حادثه به دنبال اعتراض دانشجویان، طاهری مدیرکل دانشجویی دانشگاه امیر کبیر در جمع دانشجویان حاضر شد و به آن‌ها قول داد مشکلات خوابگاه به زودی رفع می‌شود.

در همین حال هاشم‌خانی مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیر کبیر که از این حادثه بی‌اطلاع بود در گفت‌وگو با خراسان اظهار داشت که این ماجرا را پی‌گیری و نتایج آن را اعلام می‌کند.

از سوی دیگر طاهری، مدیرکل دانشجویی دانشگاه امیرکبیر نیز به دلیل بیماری نتوانست پاسخگو باشد و تلاشهای خبرنگار خراسان برای گفتوگو با مجیدی، مدیر کل اداری مالی دانشگاه امیرکبیر که گفته میشود مسئول عقد قرارداد با پیمانکاران تاسیسات خوابگاههاست نیز به جایی نرسید و وی اعلام کرد حاضر به پاسخگویی در اینباره نیست.