بررسی مشکلات محله خانی آباد شمالی در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

گروه اجتماعی- پیرهادی در ابتدا بیان داشت: مشکلات و خواسته های اهالی این محله در سال گذشته نیز در کمیته نظارت بررسی شده و پاره ای از مشکلات مرتفع شد ولیکن بخشی از مشکلات و کاستی ها کماکان مشاهده می گردد.

به گزارش افکارنیوز، پیرهادی بیان داشت: یکی از مهمترین خواسته های ساکنین بخش غربی محله، نصب دیوار صوتی در بزرگراه شهید تندگویان در محدوده محله مذکور می باشد که این مسئله سال گذشته نیز به شهرداری منعکس گردیده بود و طبق جوابیه، شهرداری وجود موانعی همچون خطوط فشار قوی برق، کانال آبهای سطحی در طول مسیر، انسداد راههای ارتباطی، قطع درختان و تخریب فضای سبز و همچنین از بین رفتن مسیر پیاده رو در اکثر نقاط امکان اجرای دیوار صوتی را مشکلات اجرایی طرح اعلام نموده است لیکن پس از پیگیری های بعمل آمده و بررسی کارشناسی توسط معاونت حمل و نقل ترافیک، شهرداری عنوان نمود که تراز صوتی در این محدوده بالاتر از حد استاندارد مناطق مسکونی بوده و نیاز به نصب دیوار صوتی می باشد ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم تاکنون این امر صورت نپذیرفته است. وی ادامه داد: این موضوع می بایست در قالب کد پروژه ای در بودجه سال آتی درج و تصویب گردد تا برنامه ریزی لازم جهت اجرای پروژه بعمل آید.

پیرهادی دیگر خواسته اهالی را مسقف نمودن نهر واقع در جنب اتوبان شهید تندگویان عنوان نمود و بیان داشت: روباز بودن نهر مذکور برای کودکان خطرساز بوده لذا به همین دلیل، این مسئله جزء دغدغه های ساکنین می باشد. همچنین در فصول گرم سال نیز بوی نامطبوع متصاعد از کانال، موجب نارضایتی اهالی گردیده است.

پیرهادی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری به منظور امحاء حیوانات موذی در سطح محله بویژه خیابانهای میعاد شمالی و لطیفی افزود: به دلایلی همچون فرسودگی جداول و انهار، نصب ناصحیح زیر مخازنی زباله و ... این معبر به مکان مناسبی جهت حضور جانوران موذی تبدیل گردیده بود که این مسئله با اقدامات شهرداری تا حدودی کنترل شده ولیکن می بایست اقدامات اساسی جهت رفع این معضل بعمل آید.

پیرهادی گفت: دیگر خواسته های اهالی تعیین تکلیف زمین پادگان سابق قلعه مرغی در انتهای خیابان شهامتی و ایجاد راه مواصلاتی از محله به رینگ کناری بوستان ولایت می باشد. وی افزود: شهرداری منطقه به منظور تحقق این امر و تملک زمین مذکور اقدامات لازم را از دستگاههای ذیربط بعمل آورده و ما نیز در کمیته نظارت طی مکاتبه ای خواستار تسریع در اجرایی شدن طرح به شهرداری شده ایم.

پیرهادی بیان داشت: دیگر خواسته اهالی تأمین روشنایی معابر بویژه بلوار شقایق و حاشیه بزرگراه شهید تندگویان می باشد. وی ادامه داد: عدم روشنایی مکفی موجب حضور بزه کاران و کاهش امنیت اجتماعی معابر گردیده است.

وی ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و برخورد با عاملین سد معابر محله، افزایش تعداد مخازن پسماند در سطح محله، جمع آوری معتادین و کارتن خوابها در پارک ها و حاشیه بزرگراه شهید تندگویان و مرمت و بازسازی پیاده روی خیابان میعاد را از دیگر مشکلات محله مذکور برشمرد و افزود: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله احصاء گردیده و پس از جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاهها و ارگانهای ذی ربط صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.

 علیرضا طاهری