بارگیری محموله دارویی برای زائران اربعین

دکتر سید علی مرعشی با اشاره به بارگیری محموله دارویی برای اعزام به کشور عراق، گفت: محموله تجهیزات دارویی و درمانی برای مراسم اربعین در ۶ تریلر بارگیری شده و از طریق مرز زمینی به عراق ارسال می‌شود.

وی از بارگیری ۶۰ تن محموله شامل ۲۵۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات درمانی خبر داد و افزود: این داروها به تفکیک برای پشتیبانی چادرهای درمانی مسیر نجف تا کربلا، درمانگاه های نجف، کربلا، سامراء، کاظمین، حلّه و کوت و همچنین چادرهای درمانی مستقر در کربلا و نجف به عراق ارسال می‌شود.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر، امسال همه چادرهای درمانی هلال‌احمر در عراق به تجهیزات خاص پزشکی از جمله دستگاه الکتروشوک، نوار قلب، اکسیژن‌ساز و... مجهز شده‌اند.

مرعشی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود میزان زائران ایرانی در اربعین امسال ۲ تا ۲/۵ برابر بیشتر شود، افزود: با توجه به اینکه ارائه خدمات دیالیز توسط کشور عراق انجام می‌شود و با توجه به حجم بالای زائران و امکانات محدود، از زائران دارای مشکلات کلیوی تقاضا می‌شود سفر به کشور عراق را به زمان دیگر موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه سال‌های قبل، امسال میزان داروهای تخصصی بیشتر شده است، افزود: توصیه می‌شود زائرانی که بیماری خاص از جمله فشارخون، دیابت و بیماری قلب دارند، داروهای خود را به مقدار لازم همراه داشته باشند؛ چرا که امکان ارسال همه اقلام دارویی به عراق فراهم نیست.