دستگیری باند سارقان تلفن همراه در تهران

حدود ساعت 12 ظهر 8 خرداد سال جاری خبر وقوع یک زورگیری در خیابان جهاد اکبر جنت‌آباد به مأموران کلانتری 138 جنت‌آباد اعلام شد.

دقایقی بعد تیمی از مأموران انتظامی در محل اعلام خبر حاضر شدند و پسر چهارده ساله‌ای در اظهاراتش به مأموران گفت: در حال رفتن به سمت منزل بودم که راکبان موتورسیکلت هوندایی به من نزدیک شدند و سعی کردند تلفن همراهم را بقاپند اما نتوانستند، لحظاتی بعد راکبان موتورسیکلت دیگری به سمت من آمدند و یکی از آنها از موتور پیاده شد و گفت، گوشیت را به من بده؛ در ابتدا مقاومت کردم اما او چاقویی به سمت من گرفت و با مشت به صورتم زد در نهایت آنها گوشی من را دزدیدند.

پسر نوجوان ساله در ادامه اظهاراتش به مأموران گفت: راکبان یکی از موتورسیکلت‌ها موفق به فرار شدند اما مرد میانسالی با خودروی وانتش به موتور دیگر(موتور پالس) کوبید و راکبان موتورسیکلت پالس به زمین خوردند، در حالی که موتور آنها جا مانده بود راننده خودروی دیگری (پژو) از ماشینش پیاده شد و به سمت سارقان فرار رفت که یکی از سارقان راننده خودرو پژو را با چاقو مجروح کرد و سرانجام راکبان موتورسیکلت پالس نیز گریختند.

پس از این سرقت، تلاش برای شناسایی سارقان آغاز شد و تحقیقات از راننده خودرو پژو نیز صورت گرفت که وی در اظهاراتش به ماموران گفت: جانباز هستم و روز وقوع سرقت تصمیم داشتم جلوی سارقان را بگیرم  که آنها با چاقو به سمت من حمله‌ور شدند و مرا زخمی کردند. 

با توجه به اینکه یکی از موتورهای سارقان (پالس) در محل وقوع سرقت جا مانده بود، مأموران توانستند با استفاده از پلاک موتور، صاحب آن را شناسایی کنند اما صاحب موتور اظهار داشت که موتورش را به شخص دیگری به نام مهران فروخته است؛ با کشف این سرنخ دستور جلب  مهران صادر و مشخص شد مهران در زندان کرج به سر می‌برد. 

چند روز قبل مهران از زندان به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به علی وسیله ایرد موسی؛ بازپرس شعبه پنجم این دادسرا گفت: من موتور را به شخصی به نام سعید فروختم و قولنامه‌ای تنظیم کردیم و در سرقت از پسر نوجوان نقشی نداشتم. 

سرانجام سارقانی که با موتورسیکلت به سرقت رفته بودند، شناسایی شدند و مشخص شد آنها نیز به اتهام درگیری و سرقت خودرو در زندان کرج در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند. 

سعید و مرتضی (سارقان) پیش از ظهر امروز به دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شدند و هر دوی آنها به زورگیری از پسر نوجوان و 20 فقره سرقت دیگر در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

 سعید در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت:‌ در سال 92 به جرم مالخری به زندان رفتم و 20 فروردین امسال از زندان آزاد شدم؛ من، مرتضی، فرشید و شهاب با هم دوست هستیم و با یکدیگر سرقت می‌کردیم و روز وقوع سرقت با آنها به تهران آمدیم و با دو دستگاه موتورسیکلت از پسر نوجوان سرقت کردیم؛ بعد از سرقت قصد فرار داشتیم اما مرد میانسالی جلوی ما را گرفت که در نهایت فرشید با چاقو او را مجروح کرد؛ فرشید در جریان یکی از سرقت‌های دیگر و  تعقیب و گریز با ماموران در کرج کشته شد.

سرانجام دو متهم این پرونده پس از اعتراف به سرقت با دستور بازپرس برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند.