احمد دنیامالی در پی دیدار های دوره ای خود از مناطق اینبار دیداری با شورایاران و شهروندان منطقه ۲ داشتند.

وی در جریان این نشست ضمن ابراز خرسندی از اینکه که تمام مشکلات و موضوعات محله ها بدون سانسور، شفاف و روشن مطرح می شود افزود: من از این موضوع بسیار خوشحالم چرا که این شفافیت نشان از آن دارد که برخی موضوعات مانند (عدالت اجتماعی) را به خوبی تمرین کرده ایم و می توانیم به شکل درستی از حقوق اجتماعی خود دفاع کنیم. اطمینان داشته باشید که وقتی حرف یا نظریه ای درست، منطقی و به دور از حواشی مطرح شود قطعا شنیده خواهد شد و می توان با تعامل به راهکارهای خوبی رسید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی از فقر، کارتن خوابی، بافت فرسوده و آسیب هایی از این قبیل صحبت می کنیم باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که جایگاه تهران به عنوان یک کلانشهر و پایتخت کاملا با سایر کلانشهرها متفاوت است و طبیعتا مشکلاتش راهکارهای متفاوتی را نیز می طلبد. تهران را باید شهری ارگانیک قلمداد کرد که به طور کامل شکل گرفته و همین شکل گیری قطعا کار را برای مدیران شهری نسبت به کلانشهری که هنوز کاملا شکل نگرفته اند، سخت تر می کند. شرایط خاص جغرافیایی، مباحث حکومتی و حساسیت ویژه ای که در مورد تهران وجود دارد از یک سو و عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری از سوی دیگر کار را سخت می کند اما بنده اعتقاد دارم در شرایط سخت نیز نباید نا امید شد و با کار بیشتر می توان به نتیجه مطلوب رسید.

دنیامالی تاکید کرد: باید سعی کنیم وقتی می خواهیم مشکلات را مطرح کنیم، اصطلاحا نگاه پوپولیستی نداشته باشیم و سعی کنیم موضوعات تبلیغاتی و انتخاباتی را در آن نگنجانیم. وقتی از مشکلات تهران صحبت می کنیم باید به این موضوع هم توجه کنیم که بسیاری از مشکلات این کلانشهر شکل گرفته و حساس با مقوله ای به نام داشتن (مدیریت یکپارچه شهری) می تواند به حداقل برسد اما متاسفانه هنوز در این باره علیرغم تمام گام هایی که برداشته شده، عقب هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی از مشکلات تهران صحبت می کنیم نباید از دایره انصاف خارج شویم چرا که نبود مدیریت یکپارچه شهری در بسیاری از مواقع باعث هدر رفتن منابع، انرژی و البته دوباره کاری های موازی می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بحث بنده این است که اگر تمام خدماتی که در یک کلانشهر مانند تهران انجام می گیرد زیر نظر مدیریت یکپارچه شهری باشد غیر از جلوگیری از اتلاف منابع، برکات دیگری همچون همسو بودن انتظارات و ایجاد منابع پایدار و البته باعث تسهیل در انجام خواسته های مردم نیز می شود.

دنیامالی با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس و در عملیات (بدر) نیروهای ما شکست بدی خوردند و متاسفانه شهدای پرتعدادی در آن عملیات داشتیم. ما در حال جمع آوری تاسیسات مهندسی عملیات بودیم و عراقی ها نیز در فاصله ای کوتاه با ما در حال جشن گرفتن بودند که مطلع شیدم فرمانده وقت سپاه (دکتر محسن رضایی) با یک فروند فانتوم برای دیدار با امام خمینی (ره) از امیدیه عازم تهران شدند. آقا محسن به محض اینکه به امام (ره) می رسند گزارش مفصلی از عملیات شکست خورده ساعاتی قبل را با ایشان مطرح کردند که امام فرمودند: (آرام باش. من از جزئیات عملیات اطلاع کامل دارم اما سئوالم این است که آیا شما تمام تلاشتان را به خرج داده اید و آیا فکر نمی کنید شاید راه های دیگری هم وجود داشت) حضرت امام به فرمانده وقت سپاه تاکید کردند: (همینکه می گویید تمام تلاشتان را کرده اید حجت تمام است چرا که ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه. ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم و از این موضوع اطمینان داشته باشیم که کوتاهی نکرده ایم اما این خواست و ارداه خداوند است که نتیجه را تعیین می کند و شاید اینطور مقدر بوده است.)

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قصدم از این مثال آن بود که تاکید کنم که اگر ما بدون نگاه های جناحی، انتخاباتی و تبلیغاتی و تنها در راه رضایت خدا و در جهت خدمت به خلق خدا گام برداریم و تلاش کنیم اطمینان داشته باشید که به نتیجه ای مطلوب خواهیم رسید که باید این مهم را در مورد موضوعات کاری خودمان نیز سرلوحه قرار دهیم.

دنیامالی با اشاره به این موضوع که اعضای شورای شهر پیش از ورود به شورا باید تجربه کار در سطح محلات شهر را داشته باشند تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا اعضای شورای شهر در ابتدا باید سابقه کاری ۵ یا ۱۰ ساله در شوراهای محلی را داشته باشند و این یک شرط بزرگ است که البته اتفاق خوبی است و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم. این حرف به معنی نادیده گرفتن احزاب سیاسی نیست بلکه نگاهی مبتنی بر موضوعات اجتماعی و عدالت اجتماعی است. قطعا اگر ما نیز نگاهمان به انتخابات شورا نگاهی از پایین به بالا باشد و برای مناطق و محلات شخصیتی مستقل قایل شویم برکاتش را در اداره شهر و رضایتمندی بیشتر شهروندان خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: تضارب آرا موضوعی است که همواره به آن تاکید کرده ام اما همیشه بهتر است نظرات موافق و مخالف در فضایی کاملا آرام و به دور از تنش مطرح شود و شورایاران سعی کنند به عنوان صدای محله خود باشند.

در این جلسه دبیران شورایاری منطقه به صورت جداگانه در مورد مشکلات، موضوعات جاری، خواسته های ترافیکی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، فضای سبز و... محله های خود دقایقی با عضو شورای شهر تهران صحبت کردند که بیشتر خواسته دبیران شورایاری این منطقه در مورد سرانه های ورزشی، مباحث ترافیکی و ساخت و سازها می شد.