عدم وجود آمار و ارقام مربوط به گرایش به مصرف مخدر در جامعه

علی مویدی با اشاره به جلسه شب گذشته مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات گسترده‌ای در بحث پیشگیری از اعتیاد در کشور در حال اجراست و تمام دستگاه‌های مسئول بر اساس منویات مقام معظم رهبری، با جدیت موضوع پیشگیری از اعتیاد را پیگیری می‌کنند و نهادهای مردمی و اجتماعی نیز بیش از پیش در این حوزه فعال شده‌اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: به دنبال این اقدامات پیشگیرانه، به نظر می‌رسد احساس تنفر اجتماعی از مواد مخدر در جامعه رو به افزایش است و این امر باعث شده تا تمایل به مصرف مواد مخدر، اندکی کاهش یابد.

مویدی ابراز امیدواری کرد تا با استمرار فرهنگسازی در موضوع پیشگیری از اعتیاد و اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم، شاهد گرایش کمتر به مصرف مواد مخدر در جامعه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از کاهش اعتیاد یا کاهش تمایل به مصرف مواد مخدر در کشور وجود دارد یا خیر، گفت: هنوز هیچ آمار و ارقامی ارائه نشده است.

حجةالاسلام حسن روحانی نیز صبح امروز در جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور در حضور مقام معظم رهبری در شب گذشته اظهار کرد: در این جلسه آمار ارائه شده نشان داد که به حمدالله در 6 ماهه گذشته، آمار اعتیاد و طلاق گرچه اندک، ولی چند درصدی کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: معلوم است راهی که شورای اجتماعی کشور در یک سال گذشته در پیش گرفته درست بوده و تاسیس سازمان امور اجتماعی، می‌تواند در این مسیر گام‌های بلندی را بردارد.

به گفته روحانی، بیشترین برنامه‌ها و مسئولیت‌های تدوین شده در خصوص آسیب‌های اجتماعی در حوزه مسئولیتی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش و جوانان قرار دارد.