سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور که امروز (سه شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 11میلیون موتور سیکلت در کشور تردد می‌کنند که پلاک ملی شده اند.
 
وی افزود: در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی ترافیک وزیر کشور تاکید کرد؛ که وضعیت تردد موتور سیکلت ها ارتقا پیدا کند و پلیس هم پیشنهاداتی در این زمینه مطرح کرد و همه مورد تصویب قرار گرفت.
 
رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: طبق آمارها در سال 85، 75هزار نفر جان خود را در تصادف موتورسیکلت ها از دست می دادند که این عدد در سال 94 به 3700 مورد کاهش پیدا کرده است و در 6 ماه گذشته 26 درصد تصادفات موتور سیکلت ها کاهش پیدا کرده است.
 
سردار مهری گفت: موتور سیکلت ها به دلیل قیمت ارزان، ترافیک کلان شهر هاو پارک آسان مورد استقبال مردم است اما خطرات بیشتری را ایجاد می کند که ما به عنوان پلیس با همکاری صدا و سیما در بحث فرهنگ سازی و ارتقاء فرهنگ کارهای زیادی انجام داده ایم.
 
وی تصریح کرد: تعداد زیادی موتور سیکلت که توسط پلیس جمع آوری شده اند به عنوان اموالی که صاحبان آنها مراجعه نمی کنند و بدون مالک هستند در اختیار پلیس قرار دارد و طبق جلسه ای که با شورای عالی امنیت ملی داشتیم بنا شد این موتور ها از رده خارج شوند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا بیان داشت: همچنین4700موتور سیکلت در حال تردد هم از رده خارج هستند که ما پیشنهاد دادیم موتور سیکلت ها برقی جایگزین آنها شوند.
 
سردار مهری بیان داشت: پیشنهاد دادیم که موتور سیکلت ها به نوعی طراحی شوند که فقط قابلیت حمل مسافر داشته باشند و نتوانند با آن ها بار جابجا کنند.
 
وی گفت: ساماندهی پیک های موتوری از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای عالی ترافیک بود.