محیط زیست به وظایف خود در خوزستان عمل نمی کند/ فرار نخبگان و سرمایه ها از استان

گروه اجتماعی- نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از عملکرد معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به خاطر بی توجهی به ریزگردهای موجود در استان خوزستان گفت: وجود ریزگردها و آلودگی بیش از حد هوا در استان و عمل نکردن محیط زیست به وظایف خود، موجب فرار نخبگان و سرمایه ها از استان شده است.

جواد کاظم نسب نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با شاره به غلظت بالای آلایندگی در استان خوزستان و تعطیلی مدارس و ادارات استان در روزهای گذشته گفت: وقتی سازمان محیط زیست نباید به شرکت ها و کارخانجات مجوز فعالیت بدهد و می دهد، این مجوز دادنهای بی مورد باعث تشدید آلودگی می شود.

وی با اشاره به نقش این سازمان در تشدید آلودگی استان خوزستان گفت: این سازمان به وظایف خود عمل نمی کند و در انجام وظایف عزم و اراده جدی در بین مسئولین وجود ندارد و متاسفانه مسئولین کم توجهی می کنند.

نماینده اهواز در مجلس با طرح این سوال که مسئولین سازمان حفاظت از محیط زیست کجا هستند؟، گفت: سازمان محیط زیستی که ابتکار و خلاقیت نداشته باشد و نتواند با تصمیم گیری قاطع برای جلوگیری از ریزگردها اقدام کند و افراد دیگر از بالای برای این سازمان تعیین تکلیف کنند، کارایی نخواهد داشت.

کاظم نسب با اشاره به رایزنیهای صورت گرفته با مسئولین برای حل این معضل گفت: روز دوشنبه مجمع نمایندگان استان خوزستان به همراه استاندار با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه ای برگزار کردیم و با وی بر ضرورت اقدام عاجل و اختصاص اعتبار برای جلوگیری از ریز گردها در استان صحبت و تاکید کردیم.

وی با بیان اینکه ما خواستار خنثی سازی کانون ریزگردها در حاک عراق و استان خوزستان شدیم، افزود: آقای جهانگیری در رابطه با حل مشکل فاضلاب و ریزگردهای استان قول مساعد دادند.

نماینده اهواز در مجلس اضافه کرد: همچنین مجمع نمایندگان استان شب گذشته با وزیر نیرو جلسه داشت که در این زمینه مشکلات مطرح و خواستار کمک وزارت نیرو شدیم.

کاظم نسبت همچنین از انتقال مشکلات ریزگردها به معصومه ابتکار رئیس سازمان مذکور خبر داد و گفت: ما منتظر اقدام مسئولین هستیم تا شاید اقدامی شود و از فرار نخبگان و سرمایه گذارها از استان جلوگیری شود.

علیرضا تهرانی