تلاش برای یک مرحله ای شدن ثبت نام و تحویل مدارک زائران اربعین حسینی

سعید اوحدی گفت: آمارها نشان می دهد ثبت نام زائران اربعین حسینی با شتاب قابل ملاحظه ای پیش می رود.

 

وی افزود: بر اساس اعلام پلیس گذرنامه، آمار صدور گذرنامه در سال جاری به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیت 16 مرکز صدور ویزا در کشور اظهارکرد: در حال حاضر 4 مرکز دائم و 12 مرکز موقت کار صدور ویزای زائران در سراسر کشور را انجام می دهند.

اوحدی از هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت، سپاه و سازمان راهداری به منظور کاروان بندی زائران خبرداد و تصریح کرد: زائران اربعین حسینی در صورتی که خودشان متقاضی باشند به صورت گروهی به کربلا اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات به منظور کاهش زمان صدور ویزای زائران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که تسهیلاتی را فراهم کنیم تا فرآیند صدور ویزای زائران کوتاه تر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در صورت تحقق این اتفاق، زائران پس از مراجعه به 2 هزار و 200 مرکز زیارتی به صورت مستقیم ویزای خود را دریافت کرده و مدت زمانی که پیش از این بین ثبت نام و تحویل مدارک بود از میان خواهد رفت.

اوحدی از 2 برابر شدن ظرفیت های اسکان در نظر گرفته برای زائران در سال جاری به نسبت سال گذشته خبرداد و اذعان کرد: تمام خدمات ما در حوزه اسکان در سال جاری 2 برابر شده و بدون شک زائران برای اسکان با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.

وی در خصوص خدمات پیش بینی شده به منظور راهنمای زائران اربعین حسینی بیان کرد: افرادی که از طریق سامانه سماح برای اعزام به کشور عراق اعلام آمادگی می کنند می توانند از خدمات راهنمای زائر نیز بهره مند شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهارکرد: در صورتی که یک زائر از کاروان خود جدا شده و گم شود، می تواند با مراجعه به ستاد گم شدگان سازمان حج و زیارت به منظور یافتن هم گروهی های خود اقدام کرده و برای یافتن هم گروهی های زائران از سوی سازمان حج و زیارت اقدام می شود.