تداوم یبوست، تهدیدی برای سلامت دستگاه گوارش
امیر کشوری در دهمین کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری افزود: محور اصلی این کنگره در ارتباط با بیماری کولون و رکتوم جراحی است، متاسفانه سرطان ها و بیماری های مرتبط با این موضوع در کشور در حال افزایش است.
وی در ارتباط با موارد شایع جراحی در حوزه کولوپروکتولوژی گفت: بیماری‌های اطراف مقعد مانند فیستول، ‌شقاق و هموروئید از مشکلاتی است که هرچند شاید خطرناک نباشد ولی کیفیت زندگی فرد را دستخوش تغییرات می کند.
کشوری افزود: افرادی که دچار هموروئید و شقاق وفیستول هستند ممکن است بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند و این مساله کیفیت زندگی آن ها را دستخوش تغییر قرار خواهد داد.
عضو هیئت مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران گفت: بیماری های این ناحیه دارای درد و ناراحتی است و یکی از مهمترین مسائلی که سبب بروز این بیماری‌ها می‌شود یبوست یا بدکار کردن شکم است.
وی با بیان اینکه یبوست موجب می شود زخم در مقعد ایجاد و منشاء عفونت و خونریزی شود ادامه داد: بهتر است از زمان نوجوانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام شود. 
کشوری افزود: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل عدم رغبت به استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، دستشویی خود را نگه داشته و این مساله سبب بروز یبوست و برای آن ها مشکل‌ساز می‌شود.
وی گفت: کاهش استرس،‌ خوردن صبحانه و مصرف سبزیجات و میوه‌ها و آب از بروز یبوست پیشگیری می‌کند و این مساله باید مورد توجه افراد قرار گیرد.
کنگره سالانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری با حضور بیش از 120 جراح و میهمانانی از کشورهای آلمان، ‌آمریکا و انگلیس آغاز و آخرین مباحث علمی روز در حوزه جراحی کولون و رکتوم و لاپاروسکوپی، جراحی هموروئید، روش بستن آیائوستومی، جراحی فیستول آنال، اخلاق پزشکی از12 تا 14 آبان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.