هوای پایتخت طوفانی می شود

احد وظیفه اظهارداشت: امروز سامانه‌ای در حال فعالیت در کشور است که از شمال غرب وارد شده و غرب کشور را در بر گرفته است و در استان‌های جنوب غرب، لرستان، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، البرز و قزوین و تهران نیز فعال است که موجب بارندگی، رگبار و رعد و برق و وزش باد در این ا‌ستان‌ها شده است.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: بارش باران به همراه وزش باد شدید از مشخصه‌های این سامانه است که در برخی نقاط سرعت باد بین 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت هم ثبت شده است.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: در استان تهران سرعت وزش باد امشب بیشتر می‌شود و به شرایط طوفانی هم می‌رسد.

وی بیان کرد: این سامانه روز آینده شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد و آخر وقت روز آینده پنج‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه آسمان تهران فردا نیمه ابری است، گفت: کاهش دما را در مناطق مذکور داریم و کمیته دمای تهران تا فردا صبح به کمتر از 10 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی گفت:‌ امروز شاهد بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، نواحی شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، زنجان و به تدریج در قزوین، البرز، تهران و از اواخر وقت در گلستان و خراسان شمالی و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و  وزش باد شدید به ویژه در بعد از ظهر و شب در ایلام، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر هستیم.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: امروز چهارشنبه دمای هوا در شمال غرب و شمال و دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و پنجشنبه در شمال شرق کشور بین 10 تا 15 درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت؛ کمینه دما به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای در شمال آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و پنج شنبه در شمال شرق به صفر درجه سلسیوس یا کمتر کاهش می‌یابد.

وظیفه یادآور شد: بارش در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز در بعد از ظهر و چهارشنبه شب به شکل برف خواهد بود و تردد در معابر به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی در شرایط مه آلود و با لغزندگی جاده به سبب برف خواهد بود؛ این شرائط در چهارشنبه شب در جاده‌های کوهستانی چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در زاگرس مرکزی دور از انتظار نیست.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی تأکید کرد:‌ توصیه می شود‌ اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.