۱۲۰ موکب در مسیر مرز مهران جانمایی شدند + عکس

حسین نیک‌روش به ایلام درباره برنامه‌های انجام شده در مرز مهران و اقدامات انجام شده برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: نزدیک به 120 موکب در مرز مهران و مسیر تردد زائران در این نقطه از کشور تدارک دیده شده که کارهای فرهنگی، رفاهی، پذیرایی و اسکان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضای فیزیکی و جانمایی موکبهای مرز مهران صورت گرفته و موکبها برای ارائه خدمات به زائران در حال مهیا شدن است. جانشین سازمان حج و زیارت استان ایلام تصریح کرد: فرمانداری مهران و مسئولان استان فضای فیزیکی برای خدمت‌رسانی را مهیا کرده‌اند و تمامی امکانات زیرساختی در اختیار خیران و موکب‌داران قرار می‌گیرد؛ امسال افزایش خدمات و پذیرایی از زائران در مهران مدنظر است. نیک‌روش مهران را یکی از پرتردد‌ترین مرزهای کشور در زمان اربعین حسینی دانست و گفت: سال گذشته بیشتری ترافیک زائران از مسیر مهران وارد خاک عراق شدند و حتی شاهد افزایش ورود زائران در مسیر بازگشت بودیم.

به گفته وی، نزدیک به 70 درصد زائران اربعین حسینی سال گذشته از مرز مهران تردد کردند و امسال نیز 50 درصد از زائران این مرز را انتخاب می‌کنند. جانشین سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خدمات امسال به‌طور کامل به زائران ارائه خواهد شد، تصریح کرد: در سالهای گذشته بعد از پایان روز اربعین، خدماتی به زائران داده نمی‌شد اما امسال برای این موضوع چاره‌اندیشی شده و موکبها چند روز پس از اربعین نیز به زائرانی که در حال برگشت هستند، خدمات ارائه می‌کند.

نیک روش ادامه داد: امسال تمامی خدمات موکبها کشورمان تا 25 صفر ادامه دارد و تمامی زائران که در حال بازگشت به کشورمان هستند نیز می‌توانند از خدمات موکبها در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه بهره‌مند شوند. وی یادآور شد: تمامی این موکبها و خدمات آنها به همت مردم، هیئتهای مذهبی و خیران دایر شده و مسئولان بیشتر در زمینه زیرساختها و فراهم آمدن سازوکار برپایی موکبها فعالیت کرده‌اند.

جانشین سازمان حج و زیارت استان ایلام درباره عزیمت زائران کشورمان به خاک عراق و مدارک مورد نیاز برای این سفر گفت: تمامی زائرانی که قصد سفر از مرزهای کشورمان، به‌ویژه مرز مهران را دارند باید مدارک لازم همچون ویزای اربعین، گذرنامه و بیمه را در اختیار داشته باشند. نیک روش افزود: دولت عراق به هیچ یک از زائرانی که روادید نداشته باشند اجازه ورود نمی‌دهد؛ البته تمامی کنترلها نیز در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به‌طور کامل انجام می‌گیرد. وی تصریح کرد: بیمه زائران اربعین حسینی نیز برای سلامتی آنها در نظر گرفت شده و امیدواریم زائران اربعین به این مهم نیز توجه نشان دهند.