پخش تبلیغات شامپوی ریزش مو در صداوسیما ممنوع شد

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی پیش از ظهر امروز پس از بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند در جمع اصحاب رسانه شرق استان تهران با تأکید بر توسعه مناطق حاشیه تهران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های دماوند، شهرری، قدس، ملارد و شهرری منصفانه است؛ چراکه مردم نیاز دارند که در منطقه خودشان خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی گفت: ساخت و ساز و توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی مفید بوده، اما وجود نیروی تخصصی، پرستاران و تجهیزات هم بسیار مهم است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به قدری امکانات دارد که بخشی از آن را به شهرستان‌های حاشیه منتقل کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه افق جمعیتی پردیس با توجه به وجود مسکن مهر زیاد است و این شهر تنها یک بیمارستان خصوصی دارد، تصریح کرد: در پردیس خودشان باید کمک کنند تا برای ایجاد مراکز بهداشت و درمان زمین و در عین حال ردیف بودجه اختصاص دهند.

قاضی‌زاده‌هاشمی درخصوص مسکن مهر تصریح کرد: متأسفانه در مورد مسکن مهر با همه برکاتی که داشته، کاستی‌هایی در آن وجود دارد که بسیار جدی و عمدتاً در بخش خدمات است.

وی ادامه داد: نمی‌توان یک شهر 700 هزار نفری را در نظر بگیریم، اما فکری برای بیمارستان و مراکز درمانی آن نکنیم و اگر کردیم، انجام نشده است؛ در این حوزه باید مجلس شورای اسلامی تصمیمی در قانون بودجه بگیرد، چراکه مسکن مهر که ساخته شده نیاز به خدمات‌ دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات آنچه شایسته است، انجام وظیفه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ارسال نامه‌ای از این وزارتخانه به صداوسیما درخصوص ممنوعیت تبلیغات کالاهای شامپو ریزش مو بیان کرد: این نامه از سازمان غذا و دارو به سازمان صداوسیما ارسال شده که شب گذشته رئیس این سازمان دستور دادند که تبلیغات کالای شامپو پخش نشود.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: در این خصوص، متأسف هستیم که آن شرکت شامپو از یکی از دانشگاه‌ها مجوز داشته است؛ اما از اینکه سازمان صداوسیما به نوعی حرمت‌داری کرد و مجوز آن دانشگاه را نشان نداد و دستور توقف پخش تبلیغات را صادر کرد، تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پس از بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دماوند، عازم شهرستان فیروزکوه شد.