به گزارش ايسنا، مأموران کلانتري ۱۳۱ شهرري در اواسط مهرماه از طريق مرکز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ در جريان يک فقره درگيري منجر به جرح در آدرس شهرري قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری و انجام اقدامات اولیه پلیسی مشخص شد که فردی ۳۰ساله به نام «مهدی» بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان پس از حضور در صحنه ارتکاب جنایت، ضمن شناسایی تعدادی از شاهدان صحنه درگیری که هر دو فرد ضارب را به عنوان اهالی همان منطقه مورد شناسایی قرار داده بودند، دریافتند که متهمان پس از درگیری منجر به قتل، برای فرار از محل قصد سوار شدن به موتورسیکلت را داشته‌اند که با توجه به روشن نشدن موتورسیکلت و حضور شهروندان که متوجه درگیری شده بودند، مجبور به فرار با پای پیاده شدند که در ادامه کارآگاهان در تحقیقات اطمینان پیدا کردند که موتورسیکلت متعلق به فردی بنام «محسن» است.

با شناسایی متهمان پرونده به اسامی «اکبر» و «محسن»، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند متهمان این پرونده در زمینه ارتکاب جرایم مختلف بویژه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با شناسایی مخفی‌گاه محسن، وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند اما تحقیقات بعدی نشان از آن داشت که «اکبر» پس از اطلاع از موضوع مرگ مهدی متواری و ناپدید شده است.

با آغاز تحقیقات، محسن ضمن اعتراف صریح به مشارکت در درگیری با مقتول، اکبر را به عنوان قاتل اصلی که ضربات چاقو به ناحیه سینه و شکم را زده معرفی کرده و در مورد انگیزه و زمان درگیری به کارآگاهان گفت که روز حادثه از او درخواست مواد کردم و او پاسخ داد که موادی در اختیار ندارد؛ اما او پیشنهاد کرد تا مواد را از یکی از دوستانش به نام محسن خریداری کنم که پس از خرید و تهیه مواد، در مسیر بازگشت به محل بودیم که «مهدی» با دیدن من و اکبر، ضمن مسدود کردن مسیر حرکت موتور، از ما خواست تا پول موادی را که پیش از این خریداری کردیم با او تصفیه کنیم که ناگهان اکبر که در آن زمان به علت مصرف مشروبات الکلی در وضعیت روحی مناسبی نداشت با مهدی درگیر شد و او را با ضربات چاقو از پای درآورد.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات بیشتر دریافتند «اکبر» پس از ارتکاب به قتل و متواری شدن از مخفی گاه خود، ضمن تهیه یک قبضه سلاح کمری جنگی همچنان در زمینه خرید و فروش موادمخدر بویژه کراک و شیشه فعالیت دارد و در منطقه‌ای در شهرری به نام «جاده معدن» اقدام به تولید آلات و ادوات استعمال موادمخدر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، در شرایطی که متهم به شدت تلاش داشت تا مانع از شناسایی و دستگیری خود توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شده و حتی در زمان تردد بین مخفی‌گاه خود در شهرری و جاده معدن از " پوشش زنانه " استفاده کرده تا هیچکس موفق به شناسایی او نشود، اما کارآگاهان سرانجام در ۲۳شهریور پس از اطمینان از حضور متهم در مخفی‌گاه خود و با انجام هماهنگی‌های لازم قضایی، قصد دستگیری متهم را داشتند که اکبر متوجه حضور مأموران و محاصره بودن ساختمان می‌شود تلاش کرد تا از طریق فضای پشت ساختمان اقدام به فرارکند که نهایتا از ناحیه سر و صورت دچار ضربات شدیدی شد که بلافاصله ضمن انجام هماهنگی لازم، متهم توسط عوامل اورژانس به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان انتقال پیدا کرد.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجيزاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در اين پرونده شاهد بکارگيري انواع روشها از سوي متهم براي جلوگيري از شناسايي و دستگير شدن توسط مأموران پليس آگاهي بوديم که با وجود اين اقدامات انجام شده از سوي متهم و تشکيل تيم ويژهاي از کارآگاهان با تجربه اداره دهم سرانجام اين متهم نيز شناسايي و دستگير شد.