یکی از خوانندگان نوشت:
چند روز پیش به علت تب و لرز شدید به یکی از درمانگاه های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردم. پس از اینکه نوبتم شد وارد اتاق دکتر شدم. مردی حدودا ۴۵ ساله، شلخته با لباسهای کثیف که روپوش سفیدی به مراتب کثیفتر پوشیده و یقه روپوش چرکش تا خورده بود.

از من توضیح خواست و از تب و لرز شدیدم گفتم و پاسخ جالب شنیدم: " این یک ویروسه جدیده! منم گرفتم و ۷ تا ۱۲ روز دوره نقاهت داره. خودش هم خوب میشه! "
کل معاینه من یک دقیقه طول نکشید و با چندتا استامینوفن و آموکسی سلین بنده را راهی کرد. البته این جمله " خودش خوب میشه " خیلی برای من جالب بود!

از مطب دکتر بیرون اومدم و تا شب بدتر شدم که بهتر نشدم. لذا تصمیم گرفتم دوباره به پزشک مراجعه کنم. اما اینبار به درمانگاه خصوصی رفتم.
تجویز پزشک تامین اجتماعی را برای پزشک دوم گفتم و از تجویز وی اظهار تعجب کرد. پس از حدود ۱۵ دقیقه معاینه، از جزئی ترین نشانه ها ی بیماری هم سوال کرد. فشار خونم را گرفت و با دقت به پاسخ بنده به سوالاتش گوش نمود.

به سوالاتم جواب داد و در نهایت نسخه نوشت. نسخه شگفت انگیزی که به سرعت موجب بهبودی من شد.



با خودم فکر کردم تامین اجتماعی با استفاده از پزشکان کم سواد علاوه بر اینکه هزینه های خود را افزایش میدهد، اعتبار خود را نیز ازدست میدهد. قبلا شنیده بودم تامین اجتماعی به پزشکان خود گفته است که تعداد داروی کمتری برای بیماران بنویسند تا هزینه هایش کاهش یابد. جدا از اینکه چقدر این موضوع واقعیت دارد(که مشاهدات نشان از واقعی بودن این موضوع می دهد) عدم بهبود و مراجعه مجدد علاوه بر خسارت به تامین اجتماعی، به مردم هم خسارت میزند.

داروهای پزشک تامین اجتماعی به انبار داروهای منزل اضافه شد تا شاید روزی بکار بیاید!