عده ای می‌خواهند چرخ شهر را هم متوقف کنند

پرویز سروری اظهار داشت: ما از ابتدای سال 95، با یک فرآیند سیاسی‌سازی شورای شهر مواجه هستیم. یک جریان و اتاق فکری از بیرون در حال مدیریت هستند تا دائما تنش را به مجموعه شهر وارد کنند.

وی ادامه داد: احساس من این است حالا که سانتریفیوژها و کارخانه‌ها نمی‌چرخند، نگذارند چرخ شهر هم بچرخد. زیرا اگر آنها نچرخد و چرخ شهر بچرخد، این نشان‌دهنده کارامدی است. یک جریان می‌خواهد با تنش و چالش و طرح مسائل غلط و دادن آدرس اشتباهی، فضای شهر را کاملا آلوده کنند.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفت: به این حادثه‌ای که اتفاق افتاد دقت کنید؛ روز شنبه موضوع توسط یاشار سلطانی منتشر می‌شود، سلطانی روز چهارشنبه با خانم آباد دیدار می‌کند و می‌گوید ما می‌خواهیم علیه شما مطلب منتشر کنیم. خانم آباد هم می‌گوید که این مطالب و اسناد صحت ندارد و من چیزی تحویل نگرفته‌ام. یاشار سلطانی با وجود اینکه این حرف‌ها را می‌شنود اما می‌گوید ما نمی‌توانیم کاری کنیم و باید منتشر کنیم.

سروری گفت: آقای حکیمی‌پور می‌گوید من اصلا یاشار سلطانی را نمی‌شناسم اما وقتی که مرجع قضایی موضوع را مطرح می‌کند، می گوید او (یاشار سلطانی) را فردی امین و دلسوز می‌دانم و این اسناد محرمانه را به امانت در اختیارش قرار داده بودم. خب بالاخره شما این آقا را می‌شناختی یا نه؟ این روند نشان می‌دهد که یک جریان سیاسی پشت صحنه موضوع را مدیریت می‌کند که ما نگران این هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر آیا از موضوع نامه و گزارش مطلع بودید گفت: مطلقا ما خبر نداشتیم و اساسا این موضوع به ما اطلاع داده نشده بود. ما بعد از انتشار این نامه در سایت معماری‌نیوز متوجه شدیم که چنین چیزی وجود دارد.

سروری با بیان اینکه یاشار سلطانی اعتراف کرده این اسناد را از آقای حکیمی‌پور گرفته است گفت: حالا سوال این است که آقای حکیمی‌پور چطور این اسناد را به دست آورده است؟ از چه شخص یا اشخصاصی دریافت کرده است؟ آقای حکیمی‌پور اصلا در معرض و مورد خطاب این سوالات نبوده است. سوالاتی که محرمانه بوده و روی آن عنوان «شخصا مفتوح شود» درج شده است، چطور در اختیار آقای حکیمی‌پور قرار گرفته است؟

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران گفت: چرا حکیمی‌پور به جای اینکه  اسناد را به مرجع قضایی یا حتی کمیسیون نظارت و هیئت‌رئیسه شورای شهر تحویل دهد، آنها را به آقای یاشار سلطانی که قبلا گفته او را نمی‌شناسم داده است؟

سروری تأکید کرد: اینها همه نشان می‌دهد که یک فرآیند مشغول‌سازی، سیاسی‌سازی و تغییر مسیر شورا به خط سیاسی‌شدن در جریان است که باید جلوی آن گرفته شود تا به سابقه شورای اول دچار نشود.