آتش سوزی در فروشگاه لوازم خانگی

طی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 40، 18 و نجات 14 را به همراه خودروی نردبان و همچنین خودروی حامل دستگاه تنفسی در حدود ساعت 45 دقیقه بعد از نیمه شب گذشته به محل حادثه واقع در بالاتر از میدان ولی عصر(عج)، خیابان شهید بهمبر رهسپار کرد.


محسن مجیدی افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این مورد گفت: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی اتفاق افتاد و درجریان آن، بخشی از طبقه منفی یک این ساختمان به وسعت 100 مترمربع که تبدیل به انبار لوازم موسیقی شده بود کاملا آتش گرفت.


وی اضافه کرد: با گذشت زمان، آتش به سرعت در حال سرایت به طبقات بالاتر بود و دود حاصل از آن نیز با نفوذ به طبقات فوقانی، جان ساکنین را تهدید می کرد. 


مجیدی با اعلام اینکه تعداد 7 نفر از ساکنین در حضور آتش نشانان از ساختمان خارج شده و به محل امن انتقال پیدا کردند، افزود: آتش نشانان با توجه به احتمال وجود افراد بیشتر در طبقات، به جستجوی خود ادامه دادند که خوشبختانه کس دیگری یافت نشد.


افسر آماده منطقه 5 عملیات تصریح کرد: همزمان یک گروه دیگراز آتش نشانان با برداشتن یک رشته لوله آبدهی به کانون آتش سوزی راه یافته و موفق شدند شعله های آتش را مهار و از سرایت آن به طبقات بالاتر جلوگیری کنند. 


وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی با سرعت عمل خود از سرایت آتش به قسمت های دیگر انبار و نیز طبقات بالایی ساختمان جلوگیری کرده و با استفاده از فن های قوی، دود حاصل از این آتش سوزی را به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
شایان ذکر است علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است.