یکسان بودن نرخ بلیت در پروازهای برنامه‌ای و چارتری عتبات

سیدجواد احمدی با تاکید بر این‌که نرخ بلیت پروازهای خارجی از شمول قیمت گذاری تکلیفی خارج است، اظهار کرد: برای ایجاد وحدت رویه و ساماندهی وضع ارائه خدمات بهتر به زائرین و جلوگیری از اجحاف به مسافران، سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت های هواپیمایی هماهنگی لازم را انجام و اقدام به تعیین نرخ توافقی برای بازه زمانی 23 آبان تا 5 آذر  برای مسیرهای پروازی تهران- نجف (بغداد)-تهران و مشهد – نجف (بغداد)- مشهد کرد.

وی با یادآوری این‌که نرخ بلیت برای مسیر تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران 1.1 میلیون تومان و مسیر رفت و برگشت مشهد-نجف و مشهد بغداد یک میلیون و 350 هزار تومان است، تصریح کرد:‌ نرخ گذاری بر اساس قیمت‌های پیشنهادی ایرلاین‌ها و با توجه به هزینه های تمام شده و تاییدیه انجمن شرکت های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نرخ بلیت در پروازهای برنامه ای و چارتری یکسان بوده و دفاتر فروش بلیت حق دریافت وجه اضافه به بهانه چارتر بودن پرواز را ندارند.

مدیر کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت با تاکید بر این‌که برای مسیرهای یکطرفه  60 درصد نرخ بلیت رفت و برگشت محاسبه و دریافت می‌شود به وظیفه نظارتی شرکت‌های هواپیمایی بر نرخ بلیت اشاره و بیان کرد: کارگروهی متشکل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی نظارت کامل بر نحوه فروش بلیت عتبات عالیات دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف با متخلفان برخورد می شود.

احمدی گفت: همانطوریکه همواره تأکید شده نرخ‌ها حداکثری است و شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر و ایجاد رقابت می‌توانند کمتر از نرخ‌های اعلام شده نیز نسبت به فروش بلیت اقدام کنند.

وی یادآور شد: هموطنان در صورت مواجهه با واسطه‌گران یا پیشنهاد بلیت با نرخ‌های بالاتر می توانند مراتب را برای رسیدگی از طریق سامانه 124 سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها، انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی  یا سازمان هواپیمایی کشوری مطرح و پیگیری کنند.