تدریس معلم خوزستانی از روی کپی صفحات کتب درسی تکذیب شد +عکس

«در روزهای اخیر عکسی در شبکه های اجتماعی انتشار یافت که مشخص می‌کرد خانم معلمی در یکی از مدارس شهرستان شادگان استان خوزستان به دلیل نرسیدن کتب درسی به دست دانش‌آموزانش، مجبور است هر روز با استفاده از کپی صفحات کتاب‌ها، اقدام به تدریس کند.

 

انتشار این عکس، انتقاداتی به مسئولان آموزش و پرورش در سطح جامعه وارد کرد که چرا با وجود گذشت نزدیک به 40 روز از آغاز سال تحصیلی، در گوشه‌ای از کشور دانش آموزان مجبور هستند بدون کتاب از روی برگه های تصویر کتب درس بخوانند.

بنا بر این گزارش، سید حسین طلایی زواره معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، پیگیر صحت این موضوع برآمد که طلایی زواره در این خصوص اظهار داشت: بعد از مشاهده این عکس و مطلب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تلفنی و از طریق نامه اداری پیگیر موضوع شدیم که اداره کل آموزش و پرورش خوزستان رسما اعلام کردند که چنین مطلبی صحت ندارد و تمام دانش‌آموزان کتب درسی در اختیار دارند.

 

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت نام اینترنتی کتب بارها تمدید شده است و هم اکنون نیز امکان ثبت نام وجود دارد و دانش‌آموزانی که به هر دلیلی فاقد کتاب هستند می‌توانند از طریق پست کتاب‌ها را درِ منزلشان تحویل بگیرند و تصور می‌کنم پخش چنین مطالبی فرافکنی بوده است.