تعیین زمان پرداخت مطالبات و پاداش سال ۹۳ بازنشستگان فرهنگی

محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی امروز در حاشیه دوره آموزشی مدیریت دانش سازمانی نحوه برقراری ارتباط موثر با محیط و دیگران ویژه کارشناس مسئولان امور زنان استان‌ها که در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان و ارزشیابی آنها اظهار داشت: فرم ارزیابی معلمان چیز جدیدی نیست و همیشه فعالیت آنها ارزیابی می‌شود و براساس میزان فعالیت افراد، امتیازات مادی و غیره به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان با همان شرایطی که تا حال حاضر اعمال شده است ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: امیدواریم از جهت تحت پوشش و میزان تأثیر در وضعیت فرهنگیان با توسعه امور مالی بتوانیم این طرح را ادامه دهیم.

فاضل در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان که در سال گذشته انجام نشد، در سال جاری اجرا خواهد شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که این طرح را توسعه دهد اما باید زمینه‌های لازم فراهم شود.

مدیرکل دفتر وزارتی در خصوص اینکه آیا این طرح امسال اجرا می‌شود، گفت: طرح تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان طرح جامع و ابعاد مختلفی دارد که باید همه ابعاد با هم انجام شود که از جمله آنها بحث مالی و هر وقت شرایزط ایجاد شود انجام می‌شود.

وی در خصوص پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان خاطرنشان کرد: با مصوبه اخیر دولت قرار شد مطالبات فرهنگیان از جمله پاداش بازنشستگان سال 93 و بخشی از مطالبات دیگر مانند حق‌التدریسی‌ها پرداخت شود که قرار است تا 15 آذرماه این کار صورت گیرد.

مدیرکل دفتر وزارتی درخصوص پرداخت سرانه مدارس عنوان کرد: بخشی از سرانه مدارس را در ابتدای سال تحصیلی جاری پرداخت کرده‌ایم که در استان‌های محروم این پرداخت‌ها بیشتر و برخی دیگر نیز پرداخت می‌شود.

فاضل در خصوص رد صلاحیت پذیرفته شدگان شرکت کنندگان در دوره آموزشی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: این افراد در مرحله بررسی مجدد هستند و در تلاش هستیم تا بتوانیم برای سال تحصیلی آینده مشکل آنها را حل کنیم چرا که باید آنها در هر صورت ویژگی‌های لازم را کسب می‌کردند و باید آمادگی کامل را برای حضور در مدرسه پیدا کنند.